Video Afacerea cu care Octavian face profit 5.000 de lei pe zi. Investiţia a fost de 10.000 de euro
Conceptul de street food a devenit o celebrare a culturii urbane şi este în plină expansiune în România. În ultimii 10 ani, numărul rulotelor mobile cu mâncare a crescut de la câteva zeci la peste 500. La mare căutare sunt food truck-urile cu pizza, burgeri, clătite sau înghetaţă. Investiţia ajunge până la 80 de mii de euro.
Sfârâitul acesta e sunetul succesului pentru Bogdan Lobonea, un chef bucătar din Timișoara. Are 35 de ani şi 17 ani de experiență în domeniul gastronomic. "Vă arăt un burger Argentina, care a cucerit lumea street foodului. Am pus sosul Chimichurri, bacon şi venim şi cu o Salsa de Cheddar. Este o carne de vită, maturată 30 de zile, şi este vită black angus 100%", ne arată Bogdan.
Investiţii pe măsura succesului
De 2 ani, străbate țara în lung și lat cu food truck-ul său. Investiţia nu a fost una mică, de peste 30 de mii de euro. "Da, se rentează, acum depinde şi produsul pe care îl vinzi. Eu am ales să aduc pe piaţă nişte burgeri mai diferiţi faţă de toată lumea", ne-a spus Bogdan, proprietarul unei astfel de rulote.
Priceperea şi pasiunea i-au fost recunoscute atât de clienţii obişnuiţi cât şi de specialişti. Octavian, în schimb, a mizat pe desert. De 3 ani de zile, el vinde oamenilor gogoşi. La propriu. A investit peste 10 mii de euro în rulotă şi utilaje şi acum are un profit de aproximativ 5 mii de lei în fiecare zi de eveniment.
- Afacerea care i-a adus succesul lui Florin. Vinde pe platforme de livrare şi în restaurante
- Csaba şi-a lăsat jobul din construcţii şi a preluat afacerea familiei. A pus pasiune şi a ajuns să aibă...
- Femeie de 70 de ani și fiul ei, afacere ilegală cu droguri în Argeș. Aveau acasă plantație de canabis de pe...
"Dacă îţi place ceea ce faci, orice e o plăcere. Noi am făcut asta tocmai din această cauză, să le oferim clienţilor o experienţă cât mai bună, ceva care să se poată servi rapid, dacă tot am intrat în domeniul de street food", povesteşte Octavian, proprietarul unui food truck.
Afacere din ce în ce mai căutată
Mâncarea vândută la rulotă este o industrie care generează peste 20 de milioane de euro la noi în ţară. În România sunt active în jur de 500 de food truckuri, în timp ce în urmă cu 8 ani erau doar 10. Piata bucătariilor mobile a crescut atât de repede, pentru că este o zonă de antreprenoriat, cu riscuri ceva mai mici, care le permite celor implicaţi să se mai și distreze. "E un business 100% inspirat din social media, pe facebook am văzut ideea, pe youtube am învăţat să fac îngheţată, iar pe instagram să îi dau un aspect comercial", ne-a spus Valentin, proprietar food truck.
Un pahar de vin roşu îl asociaţi foarte bine cu un burger suculent, iar dacă serviţi un desert merge foarte bine un pahar de prosecco. Mâncarea stradală e însoţită de băutura potrivită. O experiență completă ce reflectă ritmul alert al vieții din orașe, dar și creativitatea fără limite.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰