Bulevardul Magheru, un milion de euro pentru investiţii în principala arteră a Capitalei
Bulevardul Magheru va deveni micul Champs Elysee, din Micul Paris! E promisiunea autorităţilor, care vor să readucă strălucirea principalei artere a Capitalei.
Bulevardul Magheru va deveni micul Champs Elysee, din Micul Paris! Este promisiunea autorităţilor, care vor să readucă artera principală a Capitalei la strălucirea din perioada interbelică. Neglijat zeci de ani, bulevardul Magheru este acum plin de covrigării, sex shop-uri şi case de amanet. Un milion de euro sunt puşi la bătaie pentru cel mai bun proiect de reabilitare urbană.
A fost unul dintre cele mai moderne bulevarde ale Europei, mărginit de clădiri chic, cu magazine de lux la parter. Transformat în anii comunismului într-o arteră îngrădită de blocuri aproape identice, bulverdul Magheru a ajuns în zilele noastre un amalgam de clădiri abandonate, buticuri de tot felul.
Din bulevardul preferat al bucureştenilor ieşiţi în weekend la plimbare, Magheru s-a transformat într-o cale de acces. Ceea ce înseamnă că cei care mai circulă, totuşi, pe trotuare, sunt grăbiţi doar să ajungă dintr-un punct în altul şi nu mai au ochi pentru vitrine.
Deşi au fost zguduite de patru cutremure, clădirile bulevardului nu au fost niciodată consolidate sau renovate. Garajul Ciclop, de exemplu, a fost închisă şi zace abandonat.
Edmond Niculuşca, coordonator Catalog Bucureşti
S-au închis toate parterele blocurilor care au bulină. Sunt zeci de faţade care stau să se desprindă la vânt, la ploaie, balcoane şi aşa mai departe.
Lucruri pe care primăria Capitalei vrea să le schimbe. Oferă un milion de euro pentru proiectul care va readuce cel mai bine la viaţă artera principală a oraşului.
Gabriela Firea , primarul general al Capitalei:
Ne dorim sa primim in beneficiul bucurestenilor un proiect pentru reabilitarea Bulevardului Magheru. E trist ceea ce se intampla acum, este un bulevard principal al Capitalei care este pur si simplu deteriorat, nu mai este deloc pus in valoare.
La competiţie se pot înscrie şi firme de urbanism internaţionale. Idei ar fi foarte multe, dar sunt greu de pus în practică fără un plan amplu pentru întreg oraşul.
Edmond Niculuşca coordonator Catalog Bucureşti
Ar trebui micşorat numărul maşinilor de pe această arteră. E, de fapt, o autostradă urbană în mijlocul oraşului.
Un început ar fi, în opinia specialiştilor, mai multe treceri de pietoni, tocmai pentru a umaniza bulevardul. În plus, redeschiderea magazinelor ar reface zona de promenadă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰