Video Câti bani cere Laura Giurcanu pentru o postare pe Instagram. ANAF se luptă să impoziteze influencerii
Fiscul vrea, dar nu ştie cum să câştige lupta cu influencerii. Estimează veniturile acestora pe baza câştigurilor pe care le au VIP-urile care lucrează cu mari companii de marketing şi PR. Total greşit, cred experţii financiari. În plus, legea nu este clară şi lasă loc interpretărilor.
În piaţa online din România sunt înregistraţi aproape 1.000 de influenceri. Ideea fiscalizării lor este corectă, spun experţii, dar modul de calcul, nu.
Veniturile influcencerilor sunt asimilate celor din marile companii de PR
Dan Schwartz, analist fiscal: După părerea mea, comparaţia nu este relevantă încât nu se compară persoane fizice din România cu persoane juridice din afara României. Asta nu înseamnă că ceea ce va obţine ANAF vor fi date foarte clare şi foarte precise.
Monica Munteanu, PR influenceri: În cazul Micro influencerilor pornim de la 50 euro. Există platforme specializate pentru Micro Influenceri deoarece plaja lor este foarte amplă. Pentru influencerii medii undeva la 250-300 euro, iar pentru influencerii macro plecăm de la 500 euro, cel puţin.
Reporter: Venitul maxim poate ajunge până la?
Monica Munteanu, PR influenceri: 10.000 de euro pe o postare!
Influencerii care nu vor să aibă de-a face cu Fiscul plătesc conştiincioşi impozit, chiar dacă legile fiscale nu sunt clare. Laura Giurcanu a început cu 10 mii de urmăritori pe Instagram şi a ajuns, după şase ani, la aproape un milion. Asta îi permite să ceară, spune ea, 1.500 de euro în medie pentru o postare publicitară.
Laura Giurcanu, influencer: Mi se pare un lucru normal, mi se pare un lucru firesc. Aşa este în majoritatea ţărilor şi Chiar dacă nu există "per se" această meserie de influencer în Cartea Meseriilor despre care se vorbeşte, în firma mea, spre exemplu, codul CAEN este prestare de servicii social media. Am un SRL din 2016, adică de la începuturi, plătesc taxe, plătesc TVA, plătesc impozit pe venit şi impozit pe dividente.
Chiar dacă Fiscul e hotărât să taxeze influencerii, legea lasă portiţe de scăpare
Un influencer poată să conteste o decizie de impunere, dacă declară că obţine doar ocazional venituri din plasare de produse.
Până în luna august ANAF a realizat 91 de controale asupra veniturilor influencerilor din care doar 87 au fost finalizate. Suma totală a veniturilor nedeclarate de creatorii de conţinut este în valoare de 6,1 milioane de lei. Totodată, cel mai mare venit nedeclarat de un influencer este de, aproximativ, 760.000 lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰