Ciorbă de 57 de lei și 200 de lei pentru un cearșaf așezat pe plajă. Cum explică ministrul Turismului prețurile de pe litoral
Ministrul Turismului, Daniel Cadariu, afirmă că există explicații pentru prețurile mari de pe litoralul românesc: „Criză economică, perioadă post-pandemică, creșteri de prețuri la utilități...”. El spune că prețul de 200 de lei pentru amplasarea unui cearșaf pe plajă „a fost total nefericită”.
„Chiar de două ori (am fost pe Litoral - n.r.). Bine, odată am fost în ianuarie. Nu știu dacă e relevant, dar am fost. (...) Am fost prezent pe Litoral la începutul lunii iunie. Am și stat câteva zile acolo cu familia după ce am avut acea acțiune oficială. La acel moment, cel puțin, lucrurile erau în regulă. Lucrurile păreau în regulă, cel puțin din punct de vedere ale curățeniei exterioare. Tot în acel moment, cei de la Apele Române își făcuseră treaba. Au fost predate porțiunile de plajă la timp. Deci la acel moment lucrurile păreau în regulă”, spune ministrul Turismului, Daniel Cadariu.
El spune că, la acel moment, prețurile erau „decente” și că o mâncarea pentru două persoane l-a costat „undeva până la o sută de lei”. De asemenea, ministrul Turismului a fost întrebat care este părerea sa referitor că la Vadu o ciorbă costă 57 de lei.
„Ideea de bază e următoare - suntem într-o economie de piață și ar trebui să funcționeze cererea și oferta și probabil în linii mari și funcționează. Acolo unde sunt exagerări, fie în alimentație publică sau cazare, clienții, turiștii vor reacționa. Pe de altă parte, constatăm cu toții realități internaționale - criză economică, perioadă post-pandemică, creșteri de prețuri la utilități... Nu zic neapărat că toate, dacă sunt astfel de prețuri exagerate, ar fi justificate, dar sunt și explicații pentru prețuri mai mari, cel puțin comparativ cu perioada similară a anului trecut”,
57 de lei o ciorbă și 200 de lei pentru un prosop așezat pe plajă
Cadariu spune că a văzut imaginea care arăta că un admninistrator de plajă a cerut 200 de lei pentru amplasarea cearșafurilor.
„Strict personal, nu mi se pare firesc. Am văzut și o explicație. De altfel, am înțeles că nimeni nu a achitat o astfel de sumă exorbitantă pentru așa ceva. (...) Noi nu avem măsuri legale cu privire la prețuri, nu avem competențe. Tarifele, cel puțin în acel caz, sunt de neacceptat și inițiativa acelui operator a fost total nefericită”, conchide Cadariu.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰