Compania din România care introduce programul de muncă cu 4 zile pe săptămână
O companie din România introduce sistemul de lucru de 4 zile pe săptămână, pentru care angajaţii pot opta începând cu luna ianuarie 2023, potrivit Profit. Decizia vine pe fondul rezultatelor pozitive ale programului-pilot derulat pe parcursul a 6 luni.
![](https://img.observatornews.ro/0/2023/1/31/509417/profimedia-0205222784-6edb3b87.webp?w=430&f=2&v=2)
Adoptarea noului sistem de lucru în cadrul companiei ING Hubs România, hub-ul global de tehnologie al ING Group se va face voluntar și gradual, pe parcursul următoarelor luni, pe bază de înscrieri.
Cum funcţionează noul sistem de lucru pentru angajaţi
Noul mod de lucru presupune trecerea de la 5 zile de lucru, cu 8 ore/zi, la 4 zile de lucru pe săptămână, cu 10 ore/zi, în acord cu legislația în vigoare. De asemenea, angajații au opțiunea de a trece la varianta cu 9 ore de lucru pe zi, timp de 4 zile și 0,5 zile libere pe săptămână.
Această schimbare va permite astfel păstrarea a 40 ore de lucru/săptămână aferente unui program de lucru full-time conform Codului Muncii.
- Cele mai căutate joburi la început de an. Care sunt salariile oferite
- Harta salariilor din România. Judeţele în care se plăteşte cel mai bine: cât câştigă un angajat din Bucureşti
- Un nou serviciu de streaming intră pe piaţa din România, pe 14 februarie. Abonamentul costă doar 20 de lei
- Cât câştigă un muncitor necalificat în Elveţia: "Nu trebuie să ştii să faci nimic, dai cu mătura, duci...
- O țară din UE se pregătește să taie jumătate de oră din programul de muncă. Doar 7.5 ore pe zi la serviciu
„Decizia de a putea trece la 4 zile de lucru pe săptămână a fost foarte bine primită de colegii noștri și sperăm că va aduce un plus de confort și flexibilitate”, spune Marian Ion, CEO ING Hubs România.
Proiectul-pilot pentru testarea sistemului cu 4 zile de lucru pe săptămână a implicat 9 echipe din cadrul ING Hubs România și s-a desfășurat pe parcusul a 6 luni. Compania a monitorizat indicatori precum productivitatea, viteza de răspuns în cazul incidentelor, numărul orelor de lucru suplimentare necesare, nivelul de satisfacție a angajaților, moralul acestora și gradul de încărcare.
Angajaţii vor continua să lucreze hibrid: atât de acasă, cât şi de la birou
Modelul de lucru în cadrul companiei va rămâne unul hibrid, în care fiecare echipă în parte își definește interacțiunile, în acord cu nevoile specifice. Astfel, compania oferă angajaților posibilitatea de a lucra de acasă sau de la noul sediu de pe Calea Victoriei, fiecare echipă având libertatea de a-și stabili propriul mod de lucru, îmbinând lucrul la distanță și cel de la birou.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰