Antena Meniu Search
x

Video Cum se generează reclamele care ne asaltează pe Internet. Explicațiile lui Liviu Arsene, specialist în securitate cibernetică

Cumpărăturile online sunt, fără îndoială, viitorul. Dar când eşti asaltat de reclamele care curg valuri în timpul navigaţiei pe internet să cumperi doar un anumit produs, plăcerea de a te înnoi devine frustrare. Mai mult de atât, e deajuns să vorbeşti despre un produs cu un telefon lângă tine şi imediat îţi va fi recomandat cel mai nou model din gamă. 

De Redactia Observator la 19.11.2020, 15:05
Vezi și
  • Liviu Arsene spune că în marketingul din zilele noastre sunt folosiți toți senzorii pe care dispozitivele noastre îi dețin, fie că vorbim de camere, microfoane sau date gps.
  • Utilizatorii de aplicații dețin o măsură de control asupra fenomenului, și anume pot oricând activa sau dezactiva accesul la senzorii de pe dispozitive.

Liviu Arsene, specialist în securitate cibernetică, a explicat la Observator cum s-a ajuns în acest punct şi ce este de făcut pentru ca achiziţionarea unui lucru să rămână o plăcere şi să ai toată libertatea de alegere.

Potrivit lui Liviu Arsene, în marketingul din zilele noastre sunt folosiți toți senzorii pe care dispozitivele noastre îi dețin. ”Pentru toate aplicațiile descărcate dăm ceva la schimb”, spune Liviu Arsene.

”Companiile de marketing încearcă să își promoveze produsele către un public cât mai țintit. Pentru că nu vor să investească o sumă foarte mare în publicitate pentru a ajunge la persoane care nu sunt relevante pentru produsele lor. Și atunci se folosesc de acele aplicații gratuite. Dau dezvoltatorului de aplicație o parte din venituri și cer de la aceștia acces la cameră sau microfon, de regulă”, a spus Liviu Arsene, la Observator.

Utilizatorii de aplicații nu trebuie să uite, precizează Arsene, că avem o măsură de control asupra fenomenului: oricând putem activa sau dezactiva accesul la acești senzori.

”Aceste date nu vă pot identifica personal, după nume, prenume, adresă. Ci e ca un nume de utilizator, ca un cod numeric personal asociat unui dispozitiv. Iar dispozitivul este folosit de regulă de o singură persoană și monitorizează comportamentul nostru online când vizităm anumite site-uri”, a mai precizat Liviu Arsene, specialist în securitate cibernetică.

Află din video de mai sus ce poți face pentru a-ți proteja datele personale atunci când folosești dispozitive conectate la Internet.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Stiri economice » Cum se generează reclamele care ne asaltează pe Internet. Explicațiile lui Liviu Arsene, specialist în securitate cibernetică