Dacia a început anul 2023 în forță. Doar în Spania, vânzările au crescut cu 154% față de aceeași perioadă a anului trecut
Înmatriculările Dacia au crescut puternic în ianuarie pe principalele pieţe de desfacere, pe măsură ce uzina a accelerat producţia în ultimul trimestru din 2022. Spania este ţara cu cea mai mare creştere pentru companie, una de 154% faţă de perioada similară a anului 2022.
În Franţa, cea mai mare piaţă pentru marca autohtonă, Dacia a început anul pe locul al treilea după Peugeot şi Renault. Dar dacă Peugeot a scăzut în ianuarie cu 14%, iar Renault a crescut cu 9%, Dacia a urcat cu 54%, având cea mai mare creştere dintre mărcile de volum, relatează Ziarul Financiar, potrivit Mediafax.
Dacia Sandero a fost şi cel mai bine vândută maşină din Hexagon în ianuarie şi a punctat o creştere a înmatriculărilor de 86%, depăşind atât Peugeot 208, cât şi Renault Clio. Rezultatele vin după o lună ianuarie care a crescut cu 8,9%, însă faţă de ianuarie 2022, dar în scădere cu 17% faţă de ianuarie 2020, cea mai slabă lună de început de an din Franţa din 2014 încoace.
În Italia, piaţă care a urcat cu 19% în prima lună din an, Dacia a punctat un avans de 22%, iar Sandero s-a clasat pe locul al treilea în clasament după Fiat Panda şi Jeep Renegade, urcând două poziţii.
Spania este ţara cu cea mai mare creştere pentru Dacia, una de 154% faţă de perioada similară a anului 2022. Piaţa din Spania a urcat cu 51% în ianuarie, dar tot se află la volume cu 25% mai mici decât ianuarie 2020. Sandero este din nou cel mai bine vândut model, cu o creştere de 80%, fiind, potrivit bestsellingcarsblog.com, pentru a patra oară în ultimele şapte luni când Sandero este numărul 1.
- Dacia a început producţia de serie a modelului Jogger HYBRID 140 la Mioveni. La cine ajunge primul model
- Industria auto din România a luat viteză. Producţia de maşini a atins un nou record naţional în 2022, potrivit...
- Record al producţiei de maşini în România în 2022. Cele mai cumpărate mărci de autoturisme noi
Dacia a încheiat anul 2022 pe locul al şaptelea la nivel european
Dacia a încheiat anul 2022 pe locul al şaptelea la nivel european, cu peste 48.000 de maşini înmatriculate doar în luna decembrie, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Marca autohtonă s-a clasat astfel înaintea unor nume precum Skoda şi Peugeot.
La nivelul întregului an 2022, Dacia s-a situat pe locul 12, cu 475.511 maşini noi înmatriculate la nivelul Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi EFTA. Brandul românesc a depăşit în 2022 vânzările unor mărci precum Opel, Fiat şi Citroen.
Mai mult, dacă sunt luate în calcul doar mărcile de volum, cele cu vânzări de peste 100.000 de unităţi anual, Dacia a înregistrat în 2022 cea mai mare creştere la nivel european, postând un avans de 16%.
Pe locul secund este KIA, cu o urcare de 7,9%, până la 542.000 de unităţi. Podiumul este completat de Toyota, cu un avans de 7,6% în 2022, până la aproape 767.000 de unităţi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰