Dan Ostahie, în topul celor 100 de români care dezvoltă România
Trustul Intact a realizat recent un catalog cu clasamentul celor mai puternici oameni din țară, ce au avut și au prin activitatea lor o mare importanță asupra dezvoltării României. Unul dintre aceștia este Dan Ostahie, omul care se află în spatele brandului de succes Altex.
Trustul Intact a realizat recent un catalog cu clasamentul celor mai puternici oameni din țară, ce au avut și au prin activitatea lor o mare importanță asupra dezvoltării României. Unul dintre aceștia este Dan Ostahie, omul care se află în spatele brandului de succes Altex. Intrat pe piață ca un retailer important de electronice și electrocasnice, brandul a ajuns să comercializeze o gamă largă de produse, să își extindă considerabil rețeaua de magazine și să devină și un nume în vânzarea online.
Dan Ostahie a pornit afacerea la începutul anilor 90, când a intuit de ce aveau nevoie românii și a decis să riște și să investească într-o idee care să schimbe modul în care țara noastră se raporta la tehnologie. Totul a pornit de la banalul televizor color, care pe meleagurile noastre era încă un obiect rar și scump, pe care foarte puțini oameni reușeau să îl achiziționeze. De la vânzarea de televizoare s-a ajuns la contracte cu cei mai importanți producători de electrocasnice, astfel încât compania a putut oferi oricărui român posibilitatea de a-și achiziționa produse de calitate la oferte cât mai bune. Afacerea s-a dezvoltat rapid, de la un magazin deschis la Piatra Neamț, Altex ajungând de-a lungul timpului la peste 100 de puncte de vânzare, care acoperă mare parte din zonele țării.
Pe lângă brandul Altex, Dan Ostahie a lansat în 2004 și brandul Media Galaxy, un concept de retail inovator pentru piața din România - o rețea de magazine de mare suprafață, cu un nou standard pentru retailul de produse electronice, electrocasnice, IT&C, muzică, film și multimedia.
În prezent, ca cifră de afaceri, Altex a depășit în 2017 nivelul de 718 milioane de euro, fiind în creștere cu 20% față de anul 2016, profitul fiind și el cu 22% mai mare față de anul precedent. Secretul din spatele succesului? Dan Ostahie a înțeles faptul că pe o piață în care concurența este la fiecare pas, atât în offline cât și în online, regulile clasice ale vânzării trebuie îmbunătățite, iar miza este mai mare decât oricând: românii devin din ce în ce mai exigenți, își doresc tehnologii de ultimă oră, oferte imbatabile, dar și servicii și imagine de brand care să îi fidelizeze. Din acest motiv, Altex inovează constant, venind nu doar cu promoții și produse pliate pe toate nevoile clienților, ci și o bună comunicare și o strategie bine pusă la punct, atât pentru magazinele fizice, cât și pentru vânzarea online.
Astfel, patronul Altex își dorește să alinieze brandul la așteptările pe care le au clienții, considerând că acestea este trendul în întreaga lume: retailerii și producătorii sunt tot mai mulți, așa că alegerea nu mai ține doar de clasica loialitate față de o companie, ci de plusurile pe care aceasta le poate aduce. Așa cum a declarat omul de afaceri în testimonialul publicat de trustul Intact, se dorește implementarea conceptului de omnichannel pentru Altex și Media Galaxy, ceea ce înseamnă o experiență de aceeași calitate pentru consumator atât în spațiul online, cât și în cel și offline. Acest lucru se poate realiza nu doar cu multă muncă și implicare, ci și cu investiții atât în magazinele clasice, cât și în site și capacitățile acestuia.
Un pas important în strategia de dezvoltare a companiei a fost și o investiție de peste 37 milioane de euro în dezvoltarea unui nou centru logistic lângă București, în comuna Dragomirești Vale, pe un teren de 15,2 hectare. Noul hub logistic are în alcătuire două clădiri principale de depozitare, cu o suprafață totală de aproximativ 90.000 metri pătrați și 46.000 metri pătrați de platforme logistice externe. Scopul final al investiției este internalizarea serviciilor de depozitare.
Până la urmă, atunci când vine vorba de dezvoltarea unei companii și de reușita sa, termenul de succes are o conotație extrem de vastă, dar în același timp și vagă. Succesul nu înseamnă doar să vinzi și să ai profit pentru o perioadă de timp: înseamnă să reziști în piață, indiferent de momentele grele care afectează iminent orice economie, să dai un adevărat exemplu legat de cum se fac afacerile, dar și să ai o contribuție la schimbarea în bine a societății, la dezvoltarea acesteia. Dan Ostahie s-a concentrat pe aceste aspecte și până în prezent a reușit cu brio să dezvolte un model de business respectat și apreciat atât de clienți, cât și de competiția din piața de retail.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰