De ce a ales BMW să construiască la Debrecen cea mai modernă uzină a sa. Gigantul auto vrea să angajeze acolo şi români
Unul dintre cele mai importante motive pentru care BMW a ales să construiască cea mai modernă uzină a sa la Debrecen este forţa de muncă bine pregătită de care are nevoie. În acest sens, pregătirea inginerilor a început deja la universitatea din oraş, cu care compania semnase încă din 2018 un parteneriat. Investiţia se ridică la peste 2 miliarde de euro şi vor fi create peste 1.000 de locuri de muncă. Oficialii BMW au confirmat faptul că sunt interesaţi şi de forţa de muncă din România.
Universitatea din Debrecen a început deja pregătirea inginerilor care vor participa ulterior la demararea producţiei în 2025, scrie ZF, citat de Mediafax. În 2019, Universitatea din Debrecen anunţa investiţii de aproximativ 90 mil. euro realizate de guvernul maghiar, cu obiectivul de a putea pregăti anual 400-500 de noi specialişti în inginerie.
"Producţia urmăreşte piaţa, iar noi în Europa continuăm să creştem, motiv pentru care uzina de la Debrecen este importantă pentru BMW. Am ales acel loc pentru că are infrastructură, este un oraş cu o universitate puternică şi are de asemenea o piaţă puternică a forţei de muncă", a spus Milan Nedeljkoviç în cadrul conferinţei BMW pentru prezentarea rezultatelor financiare pe 2022.
Oliver Zipse, preşedintele consiliului de administraţie al BMW AG, joi la München declara că pentru Debrecen constructorul va veni cu o abordare agnostică şi acolo va construi prima uzină digitală a grupului şi va fi prima din noua generaţie de uzine, iar modelul său va fi urmat şi de cele ale BMW din Germania şi Statele Unite.
Noua unitate vine după o investiţie de aproximativ 2 miliarde de euro şi va lansa producţia de serie a Neue Klasse electrică în 2025. La aceasta se adaugă o investiţie de 2 mld. euro în producţia de baterii. BMW Group a anunţat în vara anului 2018 că va construi o uzină nouă de automobile în Ungaria, în apropierea oraşului Debrecen. Locul de producţie va oferi o capacitate de până la 150.000 de unităţi pe an şi va crea peste 1.000 de locuri de muncă.
- Un gigant auto renunţă la 1.600 de angajaţi. Închide o fabrică în Polonia și schimbă tactica în Europa
- Ford plănuiește concedierea a peste 1.000 de angajați de la uzina din Spania. Compania anunță "revizuirea...
- Volkswagen renunță la construirea unei fabrici de baterii pentru mașini în estul Europei. Așteaptă să vadă...
BMW vrea să atragă forţă de muncă şi din România
România poate însă atrage noi furnizori ai BMW, iar cei deja existenţi pot livra componente către viitoarea uzină a grupului german de la Debrecen. Mai mult, în a doua parte a anului trecut BMW Group a demarat online o campanie prin care dorea să atragă şi forţă de muncă din România pentru uzina de la Debrecen. Este pentru prima dată când oficialii BMW afirmă cu subiect şi predicat faptul că sunt interesaţi de forţa de muncă din România.
Dr. çron Szekeres, BMW Manufacturing Hungary Kft, Head of HR Marketing and Recruitment a declarat în decembrie pentru ZF că ei doresc să atragă angajaţi români care cunosc limba engleză şi/sau maghiara.
Uzina BMW s-a alăturat la acea vreme unei liste de investiţii majore ratate de România, inclusiv una Mercedes-Benz pentru producţia de autoturisme, care de asemenea a preferat Ungaria, sau alte investiţii în producţia de baterii pentru maşini electrice.
Cum arată profitul companiei pe 2022
BMW Group şi-a atins obiectivele pentru 2022, aşa cum era prognozat, şi a obţinut astfel o performanţă operaţională într-un mediu de afaceri dificil. Producătorul premium a crescut semnificativ EBT a companiei (23,509 miliarde de euro / 46,4%) şi profitul net (18,582 miliarde de euro / 49,1%) faţă de anul precedent. Această evoluţie pozitivă poate fi atribuită preţurilor îmbunătăţite şi efectelor pozitive ale mixului de produse, precum şi consolidării complete a joint-venture-ului chinez, BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA). De asemenea, acesta din urmă a avut o contribuţie importantă în numerar (5,011 miliarde de euro) la 11 februarie 2022 la un cash flow disponibil care a crescut semnificativ la 11,071 miliarde de euro, în segmentul Auto.
Vânzările în creştere de modele electrice, care au urcat cu 107,7% în 2022, au reprezentat 9% din livrări în 2022 şi au contribuit la scăderea în continuare a valorii emisiilor de CO2 ale noului parc de automobile din UE. Pe baza calculelor preliminare, această valoare a fost de 105,0 g CO2/km (WLTP). Aceasta reprezintă o scădere de 9,4% - coborând semnificativ faţă de valoarea din anul precedent (anul anterior: 115,9 g/km)., dar şi faţă de obiectivul de emisii cu 22,5 g/km. BMW Group merge mai departe cu electrificarea portofoliului său de produse şi îşi propune să crească ponderea automobilelor electrice în livrările sale totale la 15% în acest an.
"Există două elemente esenţiale pentru succesul nostru în 2022: un efort de echipă puternic şi pasionat din partea întregii noastre forţe de muncă de pe mapamond - şi produse convingătoare care ne oferă răspunsul corect la un mediu dificil în mod constant", a declarat Oliver Zipse. "Demonstrează că cei care abordează transformarea cu curaj şi consecvenţă, menţinând în acelaşi timp un nivel ridicat de flexibilitate, pot obţine performanţe solide, chiar şi în condiţii volatile. Vom continua pe această cale BMW în viitor, pe măsură ce vom conduce compania mai departe pe drumul spre succes".
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰