Antena Meniu Search
x

Video De ce se scumpesc biletele de avion de la o lună la alta, deși pofta de călătorii e uriașă. "Neputinţa companiei aeriene TAROM"

"Cerul e limita" pentru preţul biletelor de avion. În faţa unei veri cu un număr record de zboruri, companiile aeriene testează toleranţa pasagerilor faţă de călătorii şi mai scumpe. Pofta de vacanţe e uriaşă, dar operatorii nu-şi pot creşte flota, din cauza livrărilor cu întârziere a noilor avioane. 

Alin Stan
de Alin Stan

la 23.02.2024, 20:50

Vezi și

"Companiile aeriene vor face mai mulţi bani. Clienţii sunt în continuare dispuşi să plătească mai mult", a declarat un investitor pentru Reuters. Iar operatorii simt că profiturile vor prinde aripi prin scumpirea biletelor de avion. Cererea de vacanţe va creşte cu 20 la sută la nivel european, în timp ce flotele au rămas la fel. Operatorii vor transfera în bilete costurile mai mari cu combustibilul, forța de muncă și întreținerea. 

  • Dan Anghelescu, membru ANAT: Ei iau in calcul ratele, nu cumpără aeronavele cu banii jos. Trebuie să încaseze lunar sume destul de consistente. 

Bilete de avion tot mai scumpe

Dacă în urmă cu 2-3 ani plăteam pentru un bilet de avion dus-întors spre Napoli în jur de 100 de euro, acum costă cu peste 50 de euro mai mult. Preţul e mai mare şi pentru Milano, Basel şi Larnaca. Cel mai mult plătim pentru o cursă spre America. De la 700 de euro, biletul de avion a ajuns la peste 2.000 de euro. 

Pe acelaşi subiect
  • Pasager: În Europa foarte mult s-au scumpit. Îmi aduc aminte că pentru Londra plăteam până în 200 de euro şi acum pot să sară şi mult mai mult, acum depinde şi de perioadă.
  • Dan Anghelescu, membru ANAT: Anul acesta observăm o crestere cu aproximativ 50% faţă de anul trecut. Faţă de acum doi ani, sunt destinații care au și 100% majorarea a tarifului. 
  • Marius Berca, director agenţie de turism: Dacă ne referim la 2020, vă pot spune că în primul trimestru am vândut cu 30% mai mult vacanţe decât în 2019. Acum lumea îşi doreşte să călătorească. Suntem undeva între 40-45% creștere. 

TAROM zboară cu tot mai puţine avione

În 2018 TAROM avea o flotă de 25 de aeronave, acum a rămas cu 18, dintre care 5 sunt în diverse procese de verificare tehnică sau în reparaţii. Într-un răspuns pentru Observator, operatorul aerian spune că-şi va ajusta ofertele de preț, în condițiile în care operează într-o piaţă extrem de competitivă.

  • Dan Anghelescu, membru ANAT: Neputinţa companiei aeriene TAROM, companiei naţionale care nu este un jucător important pe această piaţă şi nu poate contracara falimentul Blue Air, care a golit piața destul de mult. 

Wizz Air a anunţat că va suspenda vara aceasta cel puţin 20 de rute de pe şase aeroporturi din ţară. 25 de milioane de oameni au trecut prin marile aeroporturi din România anul trecut, cu aproape 20% mai mulţi decât în 2022.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Stiri economice » De ce se scumpesc biletele de avion de la o lună la alta, deși pofta de călătorii e uriașă. "Neputinţa companiei aeriene TAROM"