Antena Meniu Search
x

Declaraţia unică 2023 trebuie depusă până în 25 mai. Ce poţi face dacă nu ştii să o completezi

Termenul pentru depunerea Declaraţiei Unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice (Formular 112) este data de 25 mai 2023, inclusiv, anunță Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

de Redactia Observator

la 05.05.2023, 12:12

Declaraţia unică 2023 trebuie depusă până în 25 mai. Ce poţi face dacă nu ştii să o completezi
Declaraţia unică 2023 trebuie depusă până în 25 mai. Ce poţi face dacă nu ştii să o completezi - Arhivă Observator

Românii care au avut anul trecut venituri din activități independente, investiții, inclusiv chirii trebuie să depună Declarația unică până în data de 25. Același termen este și pentru plată.

Ce contribuabili trebuie să depună declaraţia unică până în 25 mai 2023

Declarația unică se completează şi se depune de către persoanele fizice care în anul de impunere au realizat, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/şi din străinătate şi care datorează impozit pe venit şi contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal.

Unde poţi primi ajutor pentru completarea declaraţiei unice 2023 

Pe acelaşi subiect

ANAF a publicat la începutul anului Declarația unică 2023 (formular 212), adică PDF-ul inteligent. Acesta trebuie completat, până la 25 mai, de persoanele fizice care au realizat, individual sau într-o formă de asociere, venituri din România sau din străinătate şi, totodată, datorează impozit pe venit şi contribuţii sociale obligatorii.

Declaraţia unică se depune online prin Spaţiul Privat Virtual 

ANAF recomandă ca declaraţia unică să fie depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv prin intermediul serviciului "Spaţiul privat virtual" (SPV) sau pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnătură electronică calificată.

De asemenea, formularul poate fi depus și în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire (data depunerii declaraţiei în format hârtie este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz).

Declaraţia se depune, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv: - prin intermediul serviciului "Spaţiul privat virtual", disponibil pe portalul anaf.ro; - prin intermediul serviciului "Depunere declaraţii", disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro pe baza certificatului digital calificat; - în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire.

Informaţii suplimentare privind înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual se găsesc la următorul link Contribuabilii care nu deţin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unităţilor fiscale, cu ajutorul cărora pot efectua următoarele operaţiuni: - înregistrarea în cadrul serviciului Spaţiul Privat Virtual; - completarea Declaraţiei Unice; - depunerea Declaraţiei Unice.

Lista sediilor unităţilor fiscale în care sunt puse la dispoziţia contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regăseşte pe portalul www.anaf.ro, secţiunea Asistenţă contribuabili – Servicii oferite contribuabililor. De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin şi funcţionarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cărora există personal special instruit pentru a acorda îndrumare şi asistenţă pentru depunerea Declaraţiei unice.

Mai multe informaţii găsiţi aici!

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Când ţineţi post negru, renunţaţi inclusiv la apă?

Observator » Stiri economice » Declaraţia unică 2023 trebuie depusă până în 25 mai. Ce poţi face dacă nu ştii să o completezi