Antena Meniu Search
x

Video Deşi plafonate, dăm mai mult pentru poliţele RCA din cauza inflaţiei. Cât trebuie să plătească un şofer cu un motor de peste 1,9 litri

Executivul a decis să plafoneze tarifele RCA pentru încă jumătate de an! Guvernul a luat hotărârea pentru a preveni creşterea excesivă a preţurilor asigurărilor obligatorii la început de an. Experiţii în asigurări spun că e doar o soluţie de moment, care nu va ajuta prea mult piaţa destabilizată de falimentele din ultima vreme. 

Mădălina Chiţac
de Mădălina Chiţac

la 28.12.2023, 20:57

Vezi și

Plafonarea RCA trebuia să expire la finalul acestui an, dar măsura va rămâne în vigoare încă şase luni.

Mădălina Chiţac, redactor Observator: Plafonarea se va face la tarifele practicate de asigurători pe data de 28 februarie 2023. Numai că la aceste tarife se adaugă inflaţia. Adică 6,8%, cât este prognozată a fi inflaţia la mijlocul anului 2024.

Cât trebuie să plătească un şofer cu un motor de peste 1,9 litri

Şoferi: O soluţie foarte bună. Păcat că doar şase luni.

Pe acelaşi subiect

- Este doar a amânare a creşterii de preţ. Deci mare lucru nu se rezolvă.

- Tot acolo ajungem. Că-i dăm acum, că-i dăm atunci. Tot aia e.

Un şofer din Bucureşti care are o maşină cu un motor de peste 1,9 litri şi clasa de bonus B6, plăteşte în prezent 2.036 de lei pentru o poliţă pe 12 luni. În urma majorării în concordanţă cu rata inflaţiei, ar urma să plătească 138 de lei în plus. Dacă ar fi dispărut plafonarea, creşterea ar fi fost de cel puţin 15%.

Iulius Marian Firczak, deputat: La plafonarea tarifelor se recurge pentru că încă nu s-a găsit soluţia în rezolvarea acestei probleme a rca-ului. asf are o conducere nouă, guvernul are multe probleme de rezolvat, Parlamentul intră în vacanţă.

Sute de mii de poliţe de la Euroins au expirat - deja - din această lună. Iar în prima jumătate din 2024 se estimează că îşi vor înceta valabilitatea alte 3,5 milioane. Din cauză că există doar opt companii care emit asigurări, presiunea de pe piaţa RCA e tot mai mare. Iar plafonarea nu e decât o soluţie de moment, spun experţii în asigurări.

Sergiu Costache, expert Asigurări: Nu-i un mecanism economic. De fapt, motivul principal e că anul viitor e unul electroral. Avem plafonare de nouă luni şi e de prevăzut că preţurile vor creşte. Când cresc preţurile, oamenii se agită. Şi nu e nevoie de agitaţie într-un an electroral.

Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR: E o falsă linişte, iluzie, o aparentă linişte înainte de furtună. Plafonarea este bună. Dar nu plafonarea care se face din data de 28 feburarie 2023 până astăzi. Şi culmea, mai vrem s-o prelungim. ASF-ul nu este capabil astăzi să gestioneze această problemă, ţinând cont că fiecare asigurător practică zeci de tarife.

Transportatorii spun că plafonarea ar trebui să fie făcută în funcţie de tarifele de referinţă, în timp ce brokerii şi asigurătorii precizează că această măsură va avea efecte nedorite.

Iulius Marian Firczak, deputat: Există riscul de a dispărea jucători din piaţă. Oricum piaţa are un număr mic de jucători. Având în vedere că este plafonat costul poliţei rca, este plafonat costul distribuţiei iar costul de reparaţii nu este plafonat e greu să atragi alţi jucători în piaţă.

Plafonarea a fost adoptată în aprilie, în urma falimentului Euroins. A fost în vigoare şase luni, s-a prelungit cu alte trei luni, pentru ca acum să intervină o nouă derogare.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Stiri economice » Deşi plafonate, dăm mai mult pentru poliţele RCA din cauza inflaţiei. Cât trebuie să plătească un şofer cu un motor de peste 1,9 litri