Video Directorul TAROM dezvăluie de ce a vândut slotul spre Aeroportul Heathrow companiei Qatar Airways
După 16 ani de pierderi, conducerea TAROM ia decizii radicale ca să iasă pe plus. Într-o apariţie rară, directorul companiei de stat a explicat de ce a renunţat la zborurile directe spre Londra şi a anunţat concedieri. A vândut sloturile orare pentru Heathrow liniei aeriene Qatar Airways, care a negociat în primăvară şi preluarea pachetului majoritar de acţiuni de la TAROM.
TAROM va zbura ultima oară la Londra Heathrow pe 26 octombrie. Cele 14 intervale orare de aterizări şi decolari săptămânale au fost vândute companiei aeriene Qatar Airways, pentru o sumă confidenţială.
"E o situație dificilă pe Heatrow. Fiind singurul loc în care un slot istoric se tranzacționează, era de ales într-o valoare economică și o rută istorică", a declarat Costin Iordache, director interimar TAROM.
Dispariţia celor şapte curse săptămânale Bucureşti - Londra dă ocazia companiilor rivale TAROM-ului să scumpească biletele.
Pe Aeroportul Heathrow va mai ateriza doar British Airways
- Tarom nu va mai opera zboruri către un oraş cu sute de mii de români. Sloturile de pe aeroport, vândute către...
- Bilete TAROM la 199 euro dus-întors spre "Perla Dunării". Ofertă în perioada 16-18 august
- Oferte speciale de toamnă spre destinaţii de vis în Europa. Preţurile zborurilor pornesc de la 229 de euro...
Două companii low cost folosesc aeroporturi secundare, aflate la cel puţin o oră şi jumătate de centrul Londrei. Specialiştii în infastructură cred că privatizarea liniei aeriene de stat ar fi mai profitabilă decât vânzarea sloturilor de zbor.
"TAROM, pentru a supravieţui, vinde din active ca să facă rost de nişte bani, să plătească nişte salarii cumetrilor. Noi nu ne vindem ţara, o dăm gratis prietenilor din partid şi rudelor incompetente şi leneşe", a declarat Ionuţ Ciurea, de la Asociația Pro Infrastructura.
TAROM are o flotă de doar 18 aeronave, dintre care 4 sunt trase pe dreapta din motive tehnice. Vinde avioane și nu cumpără altele noi, iar numărul de curse tot scade. Operatorul naţional zboară spre 21 de destinaţii interne şi externe. Și se cufundă în datorii. Este al 16-lea an pe pierdere: minus 62 de milioane de lei în 2023.
Ajutor de stat de 80 de milioane de euro pentru TAROM, cu obligația de a face restructurări
TAROM a primit 80 de milioane de euro, ajutor de stat, dar la pachet cu obligaţia să facă restructurări. "Restructurarea este ceva ce nu ne place la toţi. Noi concedieri? E posibil", a declarat Costin Iordache, director interimar TAROM.
"Pe noi ce ne interesează este să scoatem TAROM din această zonă nefericită, economic vorbind", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
În ultimii ani, operatorul naţional a renunțat şi la cursele spre Barcelona, Munchen și Viena.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰