Video Haine de lux, date chiar şi de 10 ori mai ieftin la magazinele second-hand. Cu cât se vinde o geacă de 1.200 de euro
Magazinele second-hand au devenit adevărate centre comerciale pentru pasionaţii de cumpărături. Tot mai mulţi tineri investesc în piese deja purtate, care să îi scoată din anonimat. Inclusiv proprietarii de magazine pun accent acum pe decoruri cât mai spectaculoase, care să îi atragă pe clienţi şi chiar să îi introducă în atmosfera retro din alte timpuri.
Piaţa globală a hainelor second-hand se va dubla până în 2027 şi va ajunge la valoarea de 350 miliarde de dolari, reiese din datele cuprinse într-un raport de specialitate, publicat luni. "Moda se reinventează şi revine, cumva. Piesele retro sau vintage sunt în mare trend", spune Andreea Gherasim.
Moda hainelor de la second-hand
Elisabeth este stabilită în România de câţiva ani şi se bucură să descopere şi în ţara noastră magazine cu piese second-hand. "Are ceva autentic. Aici pot găsi de fapt haine cu poveste. Este foarte cool, îmi place", spune Elisabeth.
Răbdarea este cheia atunci când ajungem într-un astfel de magazin. Dacă analizăm atent rafturile cu produse, putem găsi piese de brand într-o stare bună care pot costa şi de peste 10 ori mai puţin.
- Cât de profitabilă este afacerea cu haine second-hand. Piaţa globală va ajunge la o sumă ameţitoare în 3 ani
- A cumpărat un tablou cu 4 dolari de la second-hand, fără să ştie pe ce comoară a pus mâna. Pictura valorează...
- Reciclarea hainelor vechi, soluţia unui mediu mai curat. Cum putem scăpa de articolele pe care nu le mai purtăm
Geacă de 1.200 de euro, vândută cu 500 de lei la magazinul second-hand
"Spre exemplu, cea mai scumpă piesă din shop este această geacă din piele de la un brand englezesc de peste 20 de ani. Este un vintage autentic, într-o stare foarte bună, chiar într-o condiţie 10 din 10 aproape. Este undeva la 1.200 de euro, cam pe acolo, iar noi o vindem cu 500 de lei", arată proprietarul unui magazin second-hand .
"Anul trecut 56% dintre români au cumpărat cel puţin o piesă dintr-un astfel de magazin. 62% au fost atraşi de preţurile accesibile, un procent de 13% spun că sunt atraşi de piesele vintage, iar 10% spun că se pot bucura într-un astfel de magazin de piese unice", spune Andreea Gherasim.
Investiţii pentru un magazin SH
Moda sustenabilă este susţinută pe toate platformele de socializare. Proprietarii de magazine investesc tot mai mult în aspectul acestora şi dau naştere unor locuri care să atragă clienţii prin design.
"Am încercat să facem o fuziune între retro şi actualitate. Procesul începe din depozit, de unde se sortează marfa pentru noi. Chiar şi noi mergem în depozit şi sortăm. Iar ca şi selecţie pe care o facem, mergem mai mult spre brand-uri, designeri, dar şi încercăm să fim în pas cu curentul acesta vintage", spune Cosmin, proprietar magazin second-hand.
Inclusiv stiliştii susţin curentul. "Magazinele second-hand devin din ce în ce mai apreciate pentru că găsim piese unice. Piese pe care nu le mai găsim şi în alte locuri, şi atunci ştim foarte bine - noi ne dorim să avem ţinute originale, aşa că avem foarte multe opţiuni", a precizat Ana Cornea, creator de stil.
Piaţa produselor second-hand este în creştere în toată ţara. "Cumpăr haine de la second-hand , consider că aşa şi reciclez, şi pentru preţurile mici", spune un român. "Sustenabilitatea este un viitor până la urmă. Şi preţul contează foarte mult", crede altcineva.
Conform unui studiu recent, piaţa globală a hainelor second-hand se va dubla până în 2027 şi va ajunge la valoarea de 350 miliarde de dolari.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰