Cât câștigă influencerii din România și cum s-au adaptat în pandemie
Influencerii sunt la modă şi în România, iar marketingul online a devenit o industrie şi la noi. O singură postare le aduce celor mai cunoscute "feţe" ale internetului salariul unui corporatist pe o lună. Pandemia i-a mutat însă în lumea reală: mulţi şi-au deschis acum afaceri.
- Influencerii din România sunt de opt ori mai prost plătiţi decât cei din Marea Britanie şi de 30 de ori mai prost decât americanii
- Influencerii au contracte de publicitate prin firmele lor sau ale managerilor lor, iar banii obţinuţi sunt impozitaţi
Un influencer poate câştiga dintr-un singur video încărcat pe Youtube, o postare pe Facebook sau un story pe Instagram cât un român care lucrează într-o corporaţie într-o lună.
Sunt în jur de 1.500 de tineri români care trăiesc din crearea de conţinut online
Florin Grozea, expert influencer online: Dacă vorbim de influenceri peste 100.000 de abonaţi sau de urmăritori, bugetele încep de la 150 de euro, 200 de euro, pe postare.pot să ajungă şi la 1500, 2000 pentru influencerii mai mari sau pentru proiectele mai compexe.
Chiar şi aşa influencerii din România sunt de opt ori mai prost plătiţi decât cei din Marea Britanie şi de 30 de ori mai prost decât americanii. Specialiştii spun însă că industria creatorilor de conţinut online este în creştere, chiar dacă criza a tăiat o parte dintre bugete.
Florin Grozea, expert influencer online: Piaţa de marketing cu influenceri face parte dintr-o piaţă mai mare, numită publicitate online şi care, în această perioadă, în România, a scăzut undeva între 40 şi 70%. Sigur, înfluencerii şi vedetele parte cunoscute au simţit mai puţin efectele pandemiei.
Alina Ceuşan e unul influenceri de top din România cu peste 823.000 de urmăritori. A profitat de pandemie pentru a şi dezvolta brandul personal şi afacerea.
Alina Ceușan, influencer: Eu nu pot să zic că am stat în pandemie! Din contră! Pandemia a fost cumva o scuză foarte bună, să spunem aşa! A oprit cumva timpul în loc pentru noi şi ne-a dat şansa să ne regândim.
Aşa că a lansat ce un brand personal de haine, diferit de cel de costume de baie, pe care l-a creat împreună cu prietena sa, Carmen Grebenişan, în urmă cu patru ani.
Alina Ceușan, influencer: Momentan aveam câteva zeci de mii de euro investiţie în brand, de început şi aşteptăm să vedem cum vor merge lucrurile din toamnă. Suntem foarte, foarte la început şi cred că toată lumea e conştientă că va dura mult timp până va vedea profit!
Lui Graure, vlogurile în care arată cum pot fi personalizaţi pantofii sport i-au adus aproximativ 80.000 de followeri, dar nu şi mai multe contracte.
Octavian Graure, influencer: Tot ceea ce fac se bazează pe o cultură care se numeşte "street wear", cultură care la noi este abia în creştere. Acum câţiva ani nu existau magazine de sneakersi, sneakerşi în ediţii limitate şi tot timpul trebuia să faci eforturi supraomeneşti ca să faci rost de nişte perechi.
Chiar dacă are aproape 140.000 oameni care îi urmăresc activitatea, vloggeriţa Naddhu a simţit că trebuie să aibă un back-up şi şi-a deschis o florărie, în luna martie.
Naddhu, influencer şi femeie de afaceri: Online-ul m-a ajutat extrem de mult pt că mai ales în vremurile noastre majoritatea brandurilor şi a companiilor se bazează pe inlfueceri. M-au ajutat şi inside-urile vis a vis de cum se postează, cum ar trebui să arate o campaie samd
Influencerii au contracte de publicitate prin firmele lor sau ale managerilor lor, iar banii obţinuţi sunt impozitaţi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰