Jumătate dintre tinerii români din Generaţia Z vor să-și deschidă propriile afaceri. Principalele obstacole care le stau în cale
Jumătate dintre tinerii români din Generaţia Z sunt interesați să devină antreprenori! Potrivit unui studiu anual la care au participat peste 1200 de persoane născute între 1995 şi 2010, o treime dintre ei - deşi au dorinţă şi motivaţie - sunt conştienţi că visul lor nu se va împlini în următorul an.
Pentru 78%, principalul obstacol îl reprezintă lipsa resurselor financiare. Lipsa instruirii şi a mentorilor care să-i ajute la început de drum au fost şi ele menţionate de şase din zece respondenţi. Nici la capitolul cunoştinţe tehnice, tinerii recunosc că nu stau prea bine.
În ceea ce priveşte motivaţia de a avea propriul business, trei din zece tineri au declarat că vor să vină cu o contribuţie la macro economie. 20% au spus că astfel vor să facă ceea ce le place. În timp ce 19% au declarat că aşa vor avea posibilitatea să câştige mai mult decât un salariu la patron. Cei mai mulţi se gândesc să se orienteze spre domenii precum servicii de preparare şi vânzare a mâncării sau imobiliare.
Şi IT-ul sau cultura intră în planurile de afaceri de viitor ale tinerilor. Cert este că dorinţa tot mai aprigă de a avea propriul business, corelată cu lipsa fondurilor necesare pentru investiţii, dar şi cu climatul economic general a dus la o schimbare de atitudine a tinerei generaţii. Faţă de anul trecut, mai multe persoane din Generaţia Z vor să economisească, să câştige mai bine şi sunt mai atente la cheltuielile pe care le fac.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰