Video Legătura dintre vreme şi shopping online. Ce cumperi atunci când plouă sau când e soare
Ploaia şi soarele ne scot bani din buzunare! Specialiştii în comerţ online au observat o legătură între vreme şi cele mai cerute articole dintr-o zi. Când plouă, vânzările şi căutările pe site-urile de haine cresc cu aproape 20%, de pildă, aşa că multe magazine promovează produse în funcţie de previziunile meteo.
Vremea ne dictează ce şi de unde cumpărăm. Zilele însorite aduc profit afacerilor tradiționale din stradă, iar vânzările electronice cresc când plouă. Atunci, magazinele online au mai mulţi vizitatori pe site, clienţii petrec mai mult timp în căutarea produselor, iar comenzile se înmulţesc.
Alexandra Marin, reporter Observator: Intr-o zi ploioasă ca cea de astăzi, oamenii sunt mult mai predispuși cu 12% să cumpere online îmbrăcăminte, încălțăminte, mâncare sau electronice. În schimb, dacă afara ar fi soare, ar creşte vânzările pentru vacanțe cu aproximativ 20%, iar dacă şi temperatura depăşeşte 20 de grade, atunci comenzile pentru ochelari de soare cresc cu 30%.
Pe lângă vreme, cumpărăturile sunt influenţate şi de zilele săptămânii
Cătălin Macovei, CEO agenţie marketing: Când este soare afară, oamenii petrec mai mult timp afară şi implicit mai puţin pe telefon. Deci nu multe categorii au creşteri, ci cele mai multe au scăderi când e soare. Astăzi e o zi bună pentru cumpărături şi deja vedem în sistemele noastre cum au început cumpărăturile de la 5-6 dimineaţa şi sunt în creştere faţă de o zi obişnuită.
O serie de experimente arată că, într-o zi însorită, o persoană este dispusă să plătească mai mult cu 40% pentru ceai verde și cu 56% în plus pentru un abonament la sală de fitness.
Magazinele îşi fac adevărate strategii cu ajutorul informaţilor din studiile despre comportamentul cumpărătorilor în funcţie de vreme.
Georgiana Pană, marketing manager magazin online: Avem în plan să facem acest lucru, să încercăm real time marketing şi să ne adaptăm ofertele în funcţie de vremea de afară. Momentan facem asta doar pe social media prin mesaje atunci când plouă, când este frig, să nu uităm să ne îmbrăcăm mai gros, uite o căciuliţă şi aşa mai departe.
Pe lângă vreme, cumpărăturile sunt influenţate şi de zilele săptămânii. Vânzările explodează lunea, după ce am stat în weekend cu familia şi prietenii. 90% din magazinele partipante la studiu spun că, de regulă, în prima zi a săptămânii vând cât sâmbăta şi duminica în total.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰