Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Locomotivele românești au cucerit Suedia. Angajaţii lucrează la foc continuu, în fiecare lună o nouă locomotivă este gata de export

În timp ce la noi în ţară transportul pe căile ferate e la pământ, iar trenurile doboară record după record în materie de întârzieri, în Suedia, marii transportatori zboară pe şine, cu încărcături de mii de tone trase de locomotive româneşti. Acestea sunt fabricate în Craiova, dar ajung, în mare parte, la export. 

de Cristina Oprea

la 11.03.2021 , 08:52

În fabrica din Bănie, se lucrează la foc continuu, iar în fiecare lună, o nouă locomotivă este gata de livrare. Suedezii au analizat timp de doi ani locomotivele româneşti şi au ajuns la concluzia că acestea sunt cele mai bune.

Radu Zlatian, director cercerare - dezvoltare: Noi am făcut această locomotivă gândindu-ne la faptul că transportul de marfă optimizat necesită foarte multe vagoane. Deci fără un, hai să zicem 2500, minimum, tone tractate, nu ai eficienţă economică. Suedezii, de exemplu, merg cu două locomotive şi trag 3700 - 3750 de tone.

Cristina Oprea, reporter Observator: O mie de kilometri, de la cercul polar şi până în sudul Suediei. Atât parcurg zilnic locomotivele produse aici, la Craiova, în condiţii meteo extreme. Acesta a fost, de altfel, şi testul pe care au trebuit să îl treacă pentru a-şi dovedi eficienţa şi fiabilitatea.

Vezi și

Povestea fabricii craiovene începe în urmă cu aproape 20 de ani. Privatizarea eşuată a uzinei Electroputere a lăsat fără loc de muncă mii de oameni, iar experienţa lor s-ar fi pierdut, dacă nu erau salvaţi de cei care au pus bazele firmei de astăzi. Succesul a venit treptat. 

Angajaţii lucrează la foc continuu

Radu Zlatian, director cercerare - dezvoltare: Din cenuşă, din resturi s-a născut şi această firmă. A început cu fabricarea diverselor subcomponente, în special electronice, după aceea, sigur, câştigându-se experienţă, s-a trecut la proiectarea şi fabricarea unei locomotive care este un produs original, deci nu este nicio copie.

Ce înseamnă pentru dumneavoastră că aţi reuşit să rămâneţi în acelaşi domeniu şi v-aţi găsit aici un loc de muncă?

Ştefan Florea, maistru: Înseamnă satisfacţie că am putut să continuu ce am învăţat la electroputere. Am reuşit să ne impunem pe piaţa internaţională şi, aşa, în felul ăsta, să mai şi exportăm.

70 la sută din componentele şi piesele locomotivelor sunt făcute în Craiova. Angajaţii lucrează la foc continuu, iar la fiecare 5 săptămâni, o locomotivă este gata de export.

În următorii 10 ani, oltenii trebuie să onoreze o comandă de 100 de locomotive doar pentru Suedia. Un contract care, pentru cei 450 de angajaţi, reprezintă siguranţa zilei de mâine.

Cristina Oprea Like

La 37 de ani, are deja mai mult de 15 ani de când lucrează în presă. A început la Gazeta de Sud. A făcut marketing şi comunicare în mass media, CSR, vânzări sau voluntariat în campanii umanitare.

Întrebarea zilei
Aţi testat vreodată vacanţele tip retreat?
Observator » Ştiri economice » Locomotivele românești au cucerit Suedia. Angajaţii lucrează la foc continuu, în fiecare lună o nouă locomotivă este gata de export