Video Mii de bucureșteni își cer înapoi banii dați pe facturi. Au plătit apă rece la preț de apă caldă
Bucureştenii branşaţi la reţeaua de termoficare, dar care nu au avut căldură şi apă caldă cer despăgubiri de la Termoenergetica. Spun că nu e normal să primească facturi uriaşe, dar să stea în frig. Motiv pentru care mii de locuitori au depus deja documente pentru a-şi primi banii înapoi. Conducerea companiei de termoficare anunţă că analizează cererile şi dă vina pentru situaţie... pe vechimea conductelor.
Andrei locuieşte în Sectorul 2 unde avariile s-au ţinut lanţ în ultimele luni. S-a săturat să plătească degeaba pentru apa caldă pe care nu o primeşte aşa că îşi cere înapoi banii.
Andrei Grigore, locatar: Dimineaţa dacă dăm drumul la apă, stând la etajul 10 apa va curge mai mult de o jumătate de oră, cred că o oră. Noi consumăm în jur de 11mc de apă caldă pe lună.
Reporter: Din care câtă e caldă?
Andrei Grigore, locatar: Să zicem jumate.
- Ajutorul pentru încălzire aduce mai mulți restanțieri. Românii cu venituri mici se tem că nu vor avea bani să...
- Preţul uriaş plătit de români ca să îngheţe în case. Facturi duble, degeaba: "Caloriferele sunt beton, apă...
- Enel face un anunț "important" pentru clienți. Facturile care au venit în aceste zile nu sunt pe toată luna...
- Un nou voucher Rabla i-ar putea ajuta pe români să aibă facturi mai mici la energie
- Ministrul Energiei a decis prelungirea plafonării la electricitate şi gaze. Furnizorii se plâng că au de...
Bucureştenii nu stau bine nici la capitolul căldură
Nici cu încălzirea nu e mai bine.
Andrei Grigore, locatar: E foarte frig, e foarte frig în casă. La căldură, aici pe zona de baie, niciodată nu am avut caloriferul fierbinte.
În zona Pantelimon, alţi o mie de oameni cer înapoi 35% din valoarea facturilor pentru lunile noiembrie şi decembrie.
Aurel Cristea, preşedinte de bloc: Noi cerem o reducere, o bonificaţie. Ei mi-au răspuns foarte scurt că ei facturează pe baza înregistrării din contor.
Conducerea Termoenergetica susţine că analizează punctual fiecare solicitare.
Claudiu Creţu, director Termoenergetica: Faptul că au fost parametrii scăzuţi înseamnă că a fost o cantitate de energie termică mai puţină. În consecinţă şi valoarea facturii este una mai scăzută.
"Ar trebui si ei să suporte o perioadă o parte din cheltuieli pentru că noi plătim ceva ce nu primim."
Claudiu Creţu, director Termoenergetica: Atât poate sistemul. Nu s-a inventat apa caldă, nu s-a descoperit apa caldă azi.
Bucureştenii îi răspund că, deşi s-a descoperit de mult, nu ajunge în sute de apartamente.
Dian Ungureanu, administrator de bloc: Dacă dai drumul la apă caldă vine rece cel puţin 20 de minute până începe să vină călie.
Aurel Cristea, preşedinte de bloc: Pot să spun că 40% din consumul înregistrat pe contorii de apă caldă este apă rece.
În unele apartamente, pentru a curge apă caldă este nevoie ca robinetul să stea deschis şi două ore. Asta înseamnă un consum suplimentar de doi metri cubi de apă. Apă care, deşi curge rece, este plătită pe post de apă caldă, adică triplu.
Aşa se face că, în loc să achite 7 lei pentru apă rece, sunt facturaţi la fiecare metru cub cu 17-22 de lei, ca pentru apa fierbinte. Bucureştenii care vor să ceară despăgubiri de la Termoenergetica pot depune o solicitare în scris, împreună cu poze ale contoarelor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰