Antena Meniu Search
x

Video O zi din viaţa unui angajat al aeroportului Otopeni. Ce salariu primeşte personalul care se ocupă de bagaje

Poate v-aţi întrebat de ce vi se cere să ajungeţi la aeroport cu două-trei ore înaintea decolării. Sau, de ce durează uneori atât de mult până când vă recuperaţi bagajele de pe bandă, odată încheiată călătoria.

Greta Neagu
de Greta Neagu

la 11.12.2022, 21:03

Vezi și

În spatele porţilor de check-in, zeci de angajaţi ai aeroportului, ai firmelor de handling, dar şi membri ai echipajului de zbor pregătesc în detaliu călătoria. Odată lipit codul de bare pe bagajul de cală, fiecare valiză şi fiecare geamantan, traversează un labirint de benzi transportoare, sunt urcate apoi într-o maşină de transport şi stivuite, manual, în cala avionului. După aterizare, procesul e invers.

în cel mai important aeroport al ţării, pe Henri Coandă, sunt peste 300 de zboruri pe zi. Peste 9000 pe lună, către destinaţii de pe mai multe continente. Un milion o sută de mii de pasageri vin sau pleacă de pe Otopeni lunar. Şi fiecare zboară cu cel puţin un bagaj.

Greta Neagu, Reporter Observator: Este ultima imagine pe care o avem cu bagajul nostru la aeroport, înainte să plecăm în călătorie. Din motive de securitate nu putem să vă arătăm tot parcursul, dar vă arătăm un lucru pe care nu-l vedeţi în mod obişnuit: unde ajung bagajele noastre în avion.

După ce bagajul a fost etichetat de către agenţii de check-in, o bandă îl transportă spre un filtru cu raze X, care îi ajută pe experţii SRI să verifice ca nu cumva înăuntru să existe substanţe interzise sau obiecte nepermise.

Pe acelaşi subiect

Angajaţii firmelor de handling au salarii cuprinse între 2.500 şi 3.500 de lei

După scanare, bagajul traversează un labirint de benzi transportoare. Eticheta e scanată de mai multe ori până în punctul de sortare. De aici, bagajul este încărcat manual în cărucioare şi pleacă spre aeronavă. Nimănui nu-i place să ajungă în vacanţă fără haine sau să se întoarcă acasă fără amintiri, aşa că se iau măsuri suplimentare de siguranţă: pe lângă eticheta de la check-in, agenţii de handling lipsesc pe fiecare bagaj şi un sticker - o contramarcă unică ce conţine datele posesorului.

Cătălin Ilie, Operator de Handeling: Practic serviciile de la aeronavă încep cu o oră înainte de decolare, cele pentru pasageri şi bagajele de cală cu trei ore, la unele companii cu două ore.

Timp în care angajaţii de la sol calculează, matematic, fiecare pas şi verifică respectarea fiecărei proceduri înainte de îmbarcarea pasagerilor.

Greta Neagu, Reporter Observator: Această aeronavă va pleca spre Hurgada, în Egipt. Este un Airbus cu 180 de locuri, adică tot atâtea bagaje de încărcat. Noi suntem în cala aeronavei. Aici, angajaţii firmei de handling trebuie să facă tot acest proces în aproximativ 20 de minute.

Cătălin Ilie, Operator de Handeling: Deşi pare o meserie uşoară, nu se rezumă doar la a încărca şi la a descărca bagaje.

Angajaţii firmelor de handling care oferă servicii la sol pentru companiile aeriene au salarii cuprinse între 2.500 şi 3.500 de lei, în funcţie de experienţă, plus bonuri de masă, potrivit informaţiilor din piaţă. După doi ani în care pandemia a ţinut avioanele la sol, companiile aeriene s-au văzut nevoite să îşi reia activitatea la capacitatea de la finalul lui 2019. Problemele de personal au fost, în cele din urmă, depăşite. Dar sincope mai apar. Iar asta se traduce în vacanţe ratate pentru turişti şi bani pierduţi pentru companii.

Sunt destul de rare situaţiile în care bagajele dispar fără urmă. Se întâmplă atunci când eticheta se pierde, iar pasagerii nu pot fi identificaţi pe baza conţinutului valizei. Bagajele nerevendicate rămân timp de o lună pe aeroport, în departamentul Lost and Found, după care, în funcţie de decizia companiei de zbor, pot fi distruse sau trimise la un depozit central.

Aeronavele folosite cel mai frecvent pentru zborurile comerciale au, de regulă, două cale, cu o capacitate totală de aproximativ 20 de metri cubi. Pot transporta, la un zbor, aproximativ 200 de bagaje de dimensiuni uzuale. Asta aşa, ca să înţelegeţi de ce fiecare kilogram peste numărul celor acceptate de compania aeriană costă în plus. De greutatea bagajelor din cală depinde şi cât combustibil va consuma aeronava până la destinaţie.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Stiri economice » O zi din viaţa unui angajat al aeroportului Otopeni. Ce salariu primeşte personalul care se ocupă de bagaje