Video Rata pe care o plătiţi lunar pentru o Dacia Duster, în leasing pe 4 ani
Românii încep să nu îşi mai cumpere maşină pe viaţă. Tot mai mulţi iau automobile în leasing şi le dau înapoi după o perioadă în care plătesc ratele. Închirierea pe termen mediu era folosită mai mult de firme până acum, dar îi descoperă avantajele şi persoanele fizice. În primul rând, nu ai nevoie de avans şi nu eşti legat de un contract pe termen lung.
La sfârşitul anului trecut, peste 80 de mii de maşini erau luate în leasing operaţional, cum este denumită închirierea pe termen mediu şi returnarea vehiculului la încheierea contractului. Asta înseamnă o creștere de peste 5% față de finalul lui 2021. "Am ales leasingul operaţional deoarece chiria lunară este fixă şi include toate costurile maşinii, contractul este foarte flexibil, permiţând modificarea pe parcurs a perioadei contractuale, a kilometrajului, se ocupă de mentenanţa maşinii cât şi de schimbul de anvelope", a declarat Olivia Ezaru.
Ce presupune Leasingul operaţional
Leasingul operaţional se diferenţiază prin câteva caracteristici importante. În primul rând nu există avans pentru că vorbim de o închiriere pe termen lung şi înseamnă că avem doar o plată lunară. Această plată lunară include absolut toate costurile de întreţinere şi de deţinere a maşinii. Contractul se poate încheia între o lună si 57 de luni, putând oricând să îl reziliem anticipat. La finalul contractului nu devenim proprietarii maşinii ci maşina se returnează firmei de leasing operaţional fără a avea drept de achiziţie.
Oricine poate demonstra că are un venit lunar sigur poate lua o maşină în leasing operaţional. În unele cazuri, compania poate să ceară garanţie pentru utilizarea maşinii. Rata lunară este fixă şi include toate costurile, în funcţie de tipul contractului. "Orice legat de maşină şi de funcţionarea ei poate fi inclus în rata de leasing operaţional astfel încât clientul va primi o singura factură pe lună în care va include tot, inclusiv combustibilul consumat", a declara Bogdan Speteanu, director firmă de leasing. Toate vin însă cu un cost. Pentru o Dacia Duster veti plăti aproximativ 575 euro pe lună. Asta înseamnă peste 27.000 de euro după patru ani. Mai mult decât costă o maşină nouă, cu banii jos - sub 22.000 de euro.
Majoritatea românilor preferă, însă, să fie proprietarii maşinii, nu să o ia în leasing şi să o schimbe apoi. "Persoanele fizice merg întotdeauna pe partea de creditare, auto sau credite de nevoi personale, iar persoanele juridice pot opta pentru leasing finaciar se plăteşte un avans la început urmând să fie plătite ratele pentru achiziţionarea bunului, la sfârşit rămâi proprietar", a declarat Alex Enişor, broker auto. În primele şapte luni ale anului, înmatriculările de maşini noi au crescut cu 23%, iar cele rulate au scăzut cu aproape 20 de procente faţă de aceeaşi perioadă din 2022.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰