Românii bat recordul la cumpărări online. Topul produselor care ajung cel mai des în coşul virtual
Românii vizitează magazinele online de cel puţin 3-4 ori pe săptămână. Astfel, numărul tranzacţiilor online a atins un record, iar pentru prima oară aflăm şi ce pun cel mai des românii în coşul virtual. Mai exact, ce au încredere să cumpere de la distanţă. La unele produse, suntem primii în top.
Românii vizitează magazinele online de cel puţin 3-4 ori pe săptămână. Astfel, numărul tranzacţiilor online a atins un record, iar pentru prima oară aflăm şi ce pun cel mai des românii în coşul virtual. Mai exact, ce au încredere să cumpere de la distanţă. La unele produse, suntem primii în top.
Cel mai uşor li se pare românilor să cumpere de pe internet haine, pantofi şi accesorii. 75% dintre cei care au plasat comenzi online în ultimul an, asta au cumpărat. Procentul este chiar peste cel european, unde doar 64 la sută dintre clienţi au avut în coşul virutal astfel de produse.
La polul opus, cel mai puţin comandăm - din faţa calculatorului sau de pe telefonul mobil - mâncare.
Doar 5% dintre tranzacţiile online făcute în România au fost pentru produse alimentare, produse de băcănie, tutun, cosmetice sau produse sanitare, în timp ce la nivelul Europei, 24 la sută dintre comenzile pe internet sunt pentru produse alimentare. De aici înţelegem că mersul la supermarket sau la piaţă este încă o mare plăcere a românilor. Nu vor să cumpere doar din fotografii ceea ce pot analiza în detaliu la raft sau la tarabă, chiar dacă apoi trebuie să care plasele grele de cumpărături.
Ocumpăm astfel penultimul loc din Europa la cumpărăturile online de alimente.
Cum stăm şi la celelalte capitole? Doar 15% dintre românii care fac shopping online îşi cumpără electronice sau bilete la evenimente culturale, 16% - cărţi, iar 23% îşi iau bunuri pentru casă, adică mobila, electrocasnice şi jucarii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰