România, în topul creșterii economice în UE, dar nu stăm bine cu brandul de țară
Suntem campionii Uniunii Europene la creştere economică, dar asta nu se vede şi în brandul de ţară. Valoarea României a scăzut faţă de anul trecut.
Suntem campionii Uniunii Europene la creştere economică, dar asta nu se vede şi în brandul de ţară. Valoarea României, calculată în funcţie de câţiva indicatori cheie, a scăzut faţă de anul trecut, plasându-ne mult în spatele ţărilor cu forţă şi valoare când vine vorba despre imaginea şi potenţialul lor.
În primul rând, când spui brand de ţară, spui bunuri şi servicii, investiții și societate, turism, piaţă, guvernanţă, oameni şi dezvoltare profesională. Aceştia sunt indicatorii în baza cărora compania Brand Finance a făcut topul celor mai puternice branduri de ţară.
Cum era de aşteptat, America are cel mai valoros brand de naţiune de pe planetă. Totuşi, administraţia Trump riscă să-i cam şifoneze imaginea. Iată câteva dintre semnale date:
La jumătatea valorii Americii, stă China. Specialiştii în branding spun că are o creştere spectaculoasă şi devine din ce în ce mai atractivă pentru investitori şi turişti, ca putere emergentă globală.
- Câţi bani economiseşte dacă rambursezi anticipat 1.000 de lei la un împrumut pe 20 de ani, cu dobândă de 5%
- Iancu Guda: "Avem cea mai mare crestere de salarii din UE". Câţi bani din salariu pierd românii din cauza inflaţiei
- Românii vor putea întreba angajatorul ce salarii au colegii lor. Companiile, obligate să facă grilele publice
- Afacerea pe care Ramona a pariat acum câțiva ani şi care a dat roade. "Clienţii vin la noi, deja sunt programaţi"
- BNR menţine în continuare dobânda cheie la 6,5% pe an
Cea mai mare creştere a valorii brandului de ţară, în 2017, o are Islanda. În această insulă cu doar 300 de mii de locuitori, sectorul piscicol înfloreşte de la an la an, PIB-ul creşte, iar turismul a explodat, înregistrând aproape 2 milioane de turişti numai anul acesta. Iată ce i-a adus în Islanda.
Marea Britanie a pierdut la capitolul brand de ţară din cauza Brexitului, iar viitorul ţării depinde de abilitatea guvernului britanic de a negocia un 'divorţ' de Uniunea Europeană care să nu afecteze interesele economice ale ţării.
Şi România stă mai prost la capitolul brand de ţară în acest an. Nici locurile superbe pe care le avem sau mâncarea tradiţională nu ne-au salvat. Şi nici măcar exemplara creştere economică. În continuare, corupţia şi lipsa investiţiilor ne trag în jos. Dar şi infrastructura şi serviciile proaste.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰