Antena Meniu Search
x

Video Românii cumpără tot mai multe rujuri şi lenjerie. Ce înseamnă "factorul ruj" şi de ce e un semn clar că primele efecte ale crizei încep să se vadă

Cumpărăm mai puţin şi suntem tot mai chibzuiţi cu banii. Iar asta se vede, culmea, în vânzările tot mai mari de rujuri şi lenjerie. Este o reacţie de consum la primele semne de criză, spun experţii, care au şi o denumire pentru fenomen: "factorul ruj". Cifrele o arată clar: în primele şase luni ale lui 2022 s-au vândut cu aprope 50% mai multe rujuri comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Alexandra Marin
de Alexandra Marin

la 03.09.2022, 11:19

Vezi și

Primele semne de criză sunt aici. Dar nu vă gândiţi la lucruri complicate, cum ar fi cifre sau indicatori, ci la vânzările de rujuri care, paradoxal, au explodat. "Produsele din top sunt cremele, rujurile, lacurile de unghii. Există un termen în industria de specialitate, lipstick factor sau factorul ruj, care ne spune că putem şti sigur că suntem în perioadă de criză atunci când femeile aleargă frenetic după rujuri", a declarat Cristina Bombeanu - marketing manager magazin cosmetice. Practic, încercăm să mascăm lipsurile prin mici articole de răsfăţ.

Indexul rujului a apărut în anul 2001

Indexul rujului a apărut în anul 2001, atunci când moştenitorul unui brand celebru de cosmetice a realizat că vânzările de rujuri cresc substanţial, cu toate că perioada economică nu era deloc una favorabilă. Teoria i-a fost confirmată în anul 2008, iar acum vedem că la începutul anului vânzările de rujuri au crescut cu 48% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. "Oamenii încearcă să îşi refuleze toate aceste sentimente referitoare la criză, toate anxietăţile legate de facturi, de cheltuieli", a declarat Adrian Negrescu - consultant financiar.

În rest, suntem extrem de atenţi pe ce cheltuim banii şi facem economii la sânge. "În cazul cumpărăturilor online, sunt deja domenii care au fost afectate şi unde s-au văzut scăderi. Mă refer mai ales la electonice, electrocasnice, casă şi grădină, inclusiv pe partea de produse alimentare şi băuturi", a declarat Raluca Radu - specialist e-commerce. Scăderea apetitului pentru cumpărături se simte şi în supermarketuri, şi la piaţă.

E destul de gol şi pe la terase şi prin restaurante. Cei din HORECA sunt însă optimişti. "Lucrurile în restaurant, după ce se termină perioada de vacanţă, explodează, ca să zic aşa. Oamenii se reunesc, se întorc de pe unde au fost plecaţi", a declarat Ionuţ Melintescu - manger restaurant. În schimb, nişa produselor de lux nu este la fel de puternic afectată. "Se vând maşini foarte foarte scumpe pentru cei care au profitat de acestă criză, dar în rest, pe pătura mijlocie, vânzările au scăzut", a declarat Adrian Negrescu - consultant financiar. Piaţa imobiliară a stagnat şi ea. În iulie 202, au fost cu 2000 de tranzacţii imobiliare mai puţine faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri economice » Românii cumpără tot mai multe rujuri şi lenjerie. Ce înseamnă "factorul ruj" şi de ce e un semn clar că primele efecte ale crizei încep să se vadă