Senatorii îşi iau 22 de mașini de lux, de 50.000 de euro bucata. De ce nu vor Dacia după ce au luat Skoda
Limuzine noi pentru parlamentari. Senatul vrea să cumpere 22 de mașini de lux în valoare de peste 4,5 milioane de lei. Secretarul general Mario Oprea a motivat luni decizia spunând că parcul auto este vechi iar costurile de întreţinere sunt mari.
Senatul vrea să cumpere 22 de autoturisme tip limuzină, de peste 49.000 de euro bucata, iar Camera Deputaţilor achiziţionează servicii de întreţinere pentru 48 de autovehicule din dotare, relatează Agerpres. Anul trecut, Senatul a cumpărat 20 de maşini Skoda iar acum vrea să înlocuiască alte 20 de vehicule vechi, dar nu vrea Dacia Duster.
"În parcul auto al Senatului la ora actuală există un număr de 40 de maşini producţie 2007, Volkswagen Passat şi Audi A6, de 16 ani, cu o medie a kilometrilor rulaţi de 400.000. Anul trecut, printr-o licitaţie publică, am reuşit să înlocuim 20 dintre acestea, licitaţia a fost câştigată de brandul Skoda Super. Încercăm ca şi anul acesta să reuşim prin acest demers să le înlocuim şi pe celelalte 20, care au această vechime.
Caietul sarcini este acelaşi care a fost şi anul trecut, suma alocată pentru fiecare unitate este de 49.000 de euro(...). Există problema vechimii acestora (n.r. maşinilor) pe care le avem - 16 ani, 400.000 de kilometri - şi cheltuielile care necesitau pentru întreţinerea lor, ce deveniseră foarte - foarte mari", a precizat secretarul general al Senatului, Mario Oprea, întrebat pe acest subiect.
De ce nu vrea Senatul maşini mai ieftine, precum Dacia Duster
Cât despre preţul la care urmează să fie achiziţionate automobilele, Oprea a afirmat că acesta este în concordanţă cu caracteristicile maşinii. Întrebat de ce nu se cumpără maşini mai ieftine, precum Dacia Duster, secretarul general a spus că aproximativ jumătate din parcului auto al Senatului cuprinde astfel de automobile. "În parcul auto al Senatului aproximativ jumătate din automobile sunt Dacia Duster - 61 de unităţi, însă ele sunt de cele două tipuri, maşini cu acea formă monobloc şi maşini tip berlină, care au portbagajul separat", a susţinut Oprea.
Cât despre dotarea noilor maşini cu pachet fumători, acesta a spus că este vorba de fapt de o priză de încărcare. "Aşa se intitulează pachetul, apare aşa la toate brandurile de automobile, este de fapt acea priză de încărcare de care era nevoie pentru încărcarea device-urilor - telefoane mobile, laptopuri ş.a.m.d.", a menţionat Oprea.
El a subliniat că maşinile vechi vor fi donate instituţiilor publice sau casate, dacă depăşesc limitele de noxe. "Parcul auto nu se dezvoltă, rămâne acelaşi număr de maşini. Cele care vor fi scoase din uz, conform legii vor fi donate instituţiilor publice sau casate, dacă depăşesc limita de noxe", a conchis Oprea.
În context, întrebaţi cu privire la acest subiect, senatori de la AUR şi PSD au apreciat că nu ar fi necesară o astfel de achiziţie de maşini. "Eu cred că şi o Dacie Duster sau un alt tip de maşină care este produsă în România poate fi foarte bună şi foarte confortabilă pentru toţi cei care lucrează în această instituţie. Ar trebui întrebaţi cei care au făcut un astfel de caiet de sarcini şi cei care au luat decizia să achiziţionăm aşa ceva (...). Nu, nu am nevoie de aşa ceva, este important să ai o maşină atunci când ai nevoie de ea, pentru că trebuie să te deplasezi între diverse instituţii ale statului român, dar în rest recunosc cinstit că se întâmplă să circul şi cu bicicleta", a punctat senatorul PSD Radu Oprea.
Senatorul Sorin Lavric a afirmat că i se pare foarte mult 50.000 de euro pentru o maşină, adăugând este o cheltuială "inutilă". "E foarte mult şi dacă comparăm ce se întâmplă la Senat cu ce se întâmplă în ţară, într-adevăr, cheltuiala aceasta este inutilă. (...). Am o Skodă nouă de anul trecut, pentru că sunt secretar în Biroul permanent şi deja s-au făcut asemenea achiziţii. E o limuzină foarte bună", a conchis Lavric.
Potrivit e-licitatie.ro, valoarea estimată a contractului de furnizare a 22 autoturisme tip limuzină către Senat este de 4.537.815,13 lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este de 6 aprilie. Contractul de achiziţie publică va fi atribuit prin licitaţie deschisă, online, criteriul fiind preţul cel mai scăzut.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰