În Constanţa numărul copiilor cu probleme de comportament s-a triplat
În România există îngrijorător de mulţi copii cu probleme comportamentale, care - potrivit legii - trebuie integraţi în învăţământul de masă. Dar acest lucru poate fi realizat doar după ce profesorii au parte de o pregătire în acest sens.
În România există îngrijorător de mulţi copii cu probleme comportamentale, care - potrivit legii - trebuie integraţi în învăţământul de masă. Dar acest lucru poate fi realizat doar după ce profesorii au parte de o pregătire în acest sens.
Dascălii din Constanţa ar fi avut şansa să facă asta, printr-un program realizat pe bază de fonduri europene. Doar că s-au produs nişte neînţelegeri la nivelul conducerii Inspectoratului Şcolar Judeţean.
În Constanţa, în ultimii trei ani, numărul copiilor cu probleme de comportament sau tulburări de spectru autist s-a triplat. Pentru că au dreptul să fie integraţi, potrivit legii, în unitățile de învățământ de masă, cadrele didactice s-au gândit să înveţe cum să-i integreze pe aceşti elevi.
Aşa că s-au înscris într-un program de formare pe bani europeni, care acum este blocat la Inspectoratul Şcolar.
De cealaltă parte, șeful Inspectoratului Şcolar Constanța susține că documentaţia a fost incompletă.
Copiii sunt cei care au de suferit, o spun la unison profesorii. În timp ce prima deplasare în Grecia a fost pierdută, cea de-a doua deplasare, în Spania stă sub semnul întrebării.
Dacă şi a doua deplasare, programată în luna noiembrie, va fi ratată, proiectul "Erasmus plus" din fonduri europene va fi complet pierdut, fără ca banii să mai poată fi recuperați.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰