În Constanţa numărul copiilor cu probleme de comportament s-a triplat
În România există îngrijorător de mulţi copii cu probleme comportamentale, care - potrivit legii - trebuie integraţi în învăţământul de masă. Dar acest lucru poate fi realizat doar după ce profesorii au parte de o pregătire în acest sens.
În România există îngrijorător de mulţi copii cu probleme comportamentale, care - potrivit legii - trebuie integraţi în învăţământul de masă. Dar acest lucru poate fi realizat doar după ce profesorii au parte de o pregătire în acest sens.
Dascălii din Constanţa ar fi avut şansa să facă asta, printr-un program realizat pe bază de fonduri europene. Doar că s-au produs nişte neînţelegeri la nivelul conducerii Inspectoratului Şcolar Judeţean.
În Constanţa, în ultimii trei ani, numărul copiilor cu probleme de comportament sau tulburări de spectru autist s-a triplat. Pentru că au dreptul să fie integraţi, potrivit legii, în unitățile de învățământ de masă, cadrele didactice s-au gândit să înveţe cum să-i integreze pe aceşti elevi.
Aşa că s-au înscris într-un program de formare pe bani europeni, care acum este blocat la Inspectoratul Şcolar.
De cealaltă parte, șeful Inspectoratului Şcolar Constanța susține că documentaţia a fost incompletă.
Copiii sunt cei care au de suferit, o spun la unison profesorii. În timp ce prima deplasare în Grecia a fost pierdută, cea de-a doua deplasare, în Spania stă sub semnul întrebării.
Dacă şi a doua deplasare, programată în luna noiembrie, va fi ratată, proiectul "Erasmus plus" din fonduri europene va fi complet pierdut, fără ca banii să mai poată fi recuperați.
Ți-a plăcut acest articol?
LikePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰