Școala începe cu probleme fără rezolvare atât pentru elevi, cât şi pentru profesori
Începutul de an școlar este de departe provocarea momentului, în condițiile în care hotărârile luate de autorităţi la centru nu sunt neaparat aplicabile în teritoriu.
- Profesorii şi învăţătorii pregătesc clasele.
- Caută cele mai buine soluţii pentru ca elevii să se poată întoarce în siguranţă în bănci.
Deşi în şcoli trebuie luate măsuri suplimentare de igienă, multe dintre clădiri reprezintă mai degrabă un pericol pentru copii decât un spaţiu sigur. Dacă părinţii sunt complet nedumeriți, dascălii au făcut și refăcut calculele pentru a găsi cele mai bune soluții la problemele care nu se mai sfârșesc.
Plină de schiţe a ajuns agenda unui director de școală din județul Suceava. A încercat toate variantele de aranjat băncile, de împărțit copiii în sălile de clasă ori în singurul microbuz pe care-l are unitatea de învățământ.
Simona Covrig, director Școala Gimnazială Bucșoaia: Sunt şi clase ceva mai numeroase. Acum rămâne să stabilim dacă vom face învăţare online o parte din timp pentru că rămâne problema microbuzului şcolar. Şi dacă e să mă uit pe statistici sunt vreo 200 şi ceva de copii de transportat în două schimburi. Distanţele sunt foarte mari, sunt copii care nu au nici cu ce să ajungă la şcoală.
Incertitudinea de până acum nu i-a permis să-şi facă planuri concrete, doar nişte posibile variante.
Simona Covrig, director Școala Gimnazială Bucșoaia: A fost o perioadă prin care am încercat să anticipăm, să presupunem, să vedem ce se face prin alte ţări, să vedem ce fac alţi directori. Oamenii au luat unele decizii, însă, pe de altă parte, ca să faci o cheltuială pe o legea inexistentă e un rsic asumat.
În plus, în unele zone există și problema spațiului în şcoală. De exemplu în oraşul Frasin vin acum şi elevii care învăţau într-un sat din apropiere şi a căror şcoală a fost închisă.
Nici pentru preşcolari nu există încă o soluţie. Cu toate acestea, profesorii şi învăţătorii pregătesc clasele şi caută cele mai buine soluţii pentru ca elevii să se poată întoarce în siguranţă în bănci.
Otilia Rotaru, învăţătoare: Noi cadrele ne străduim din toată inima.
Reporter: Cum o să îmbrăţişaţi copii acum?
Otilia Rotaru, învăţătoare: O să le spun: consideraţi că îmbrăţişarea aia de grup pe care noi o făceam, o facem de la distanţă.
O altă provocare este şi adaptarea la noile tehnologii. Mai ales pentru profesorii în vârstă.
Doina Drelciu, învățătoare: M-am informat şi singură pentru că că eram nevoiţi aunci, în acel moment. Am făcut lecţii pe Zoom. Deci am programat în fiecare zi câte două şedinţe.
Lipsa tabletelor îi împiedică însă atât pe copii, cât şi pe profesori să poată lua în calcul în orice situaţie orele on-line.
Simona Covrig, directoare Scoala Gimnazială: Din păcate tablete şi device uri pt copiii nu sunt. Nu avem o situaţie clară, nu ştim care sunt copiii eligibili pentru a primi aceste device-uri. Îmi dau seama că cheltuială este foarte mare, nu înţeleg exact care o să fie mecanismul de acordare a device-urilor.
Un alt obstacol este şi faptul că în orașul Frasin sunt și foarte multe zone unde nu există semnal de internet sau chiar familii care nu au un cablu sau router pentru acesta.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰