Video Mădălina Ghenea, strălucitoare pe covorul roșu de la Veneția. Ținuta care i-a făcut pe italieni s-o proclame "diva festivalului"
Românca Mădălina Ghenea a atras toate privirile pe covorul roșu al Festivalului de Film de la Veneția. Aceasta a fost prezentă la premiera filmului "Origin". Îmbrăcată cu o rochie albă din satin, decoltată, accesorizată cu un bolero din piele de struţ, Mădălina a fost numită de internauţii italieni "diva festivalului". Ţinuta Mădălinei a fost semnată de un brand italian de modă pentru femei, iar în picioare actriţa a purtat o pereche de sandale prețioase în valoare de 1.500 de dolari. Mădălina este în Italia împreună cu iubitul ei, tenismenul bulgar Grigor Dimitrov, alături de care a postat mai multe fotografii pe conturile de socializare.
Cea de-a 80-a ediţie a Mostrei de la Veneţia, marcată de grevele de la Hollywood şi de invitarea unor cineaşti controversaţi, intră în ultima sa linie dreaptă odată cu proiecţiile dedicate ultimelor filme din competiţie, înainte ca palmaresul festivalului să fie anunţat sâmbătă seară, informează AFP.
Membrii juriului, prezidat de cineastul american Damien Chazelle, regizorul filmelor "La La Land" şi "Babylon", trebuie să mai vizioneze cinci lungmetraje înainte să aleagă producţia care îi va succede documentarului regizat de Laura Poitras despre criza opioidelor din Statele Unite, care a câştigat trofeul Leul de Aur în 2022.
Printre invitaţii care vor păşi pe covorul roşu se află francezul Stephane Brizé, venit la Veneţia pentru a prezenta "Hors-Saison", o dramă cu Guillaume Canet şi Alba Rohrwacher, precum şi regizorul mexican Michel Franco, care va prezenta "Memory", o producţie care îi are pe afiş pe actorii Jessica Chastain şi Peter Sarsgaard.
Acestei pelicule îi va reveni onoarea de a încheia vineri seară competiţia, în care s-au detaşat câţiva favoriţi, precum filmul regizorului grec Yorgos Lanthimos, care i-a impresionat pe critici cu "Poor Things", despre echivalentul unui Frankenstein feminin, în care Emma Stone interpretează o creatură candidă pe cale să îşi completeze educaţia sentimentală şi sexuală.
- Festivalul de film de la Veneţia. Controversele stârnite de filmul "Priscilla", despre începutul relaţiei dintre...
- Festivalul de Film de la Veneţia. Filmul "The Killer", în regia lui David Fincher, a avut prima apariție pe marile...
- Festivalul de Film de la Veneţia. Ropote de aplauze şi minute întregi de ovaţii pentru "Maestro". Pelicula, în...
"The Beast", un omagiu adus lui David Lynch, regizat de Bertrand Bonello şi cu Lea Seydoux în distribuţie, a făcut de asemenea o impresie puternică, la fel şi "Green Border", un film polonez cu puternice rezonanţe politice, regizat de Agnieszka Holland, ce descrie calvarul migranţilor care încearcă să pătrundă în Europa.
Mostra de la Veneţia, deschisă pe 30 august, este primul mare festival cinematografic afectat de greva istorică de la Hollywood, unde scenariştii şi actorii luptă pentru o remunerare mai bună şi pentru o reglementare a utilizării inteligenţei artificiale, transmite Agerpres.
Controverse la Festivalul Internaținal de Film de la Veneția
Puţinele staruri internaţionale care au făcut deplasarea la Veneţia, precum Adam Driver şi Mads Mikkelsen, au profitat de derogările acordate de puternicul sindicat al producătorilor de filme independente, şi şi-au exprimat sprijinul faţă de grevişti.
Lea Seydoux a declarat că ar fi preferat să nu vină să pozeze pe covorul roşu deoarece ştie foarte bine că "mii de actori şi de scenarişti se luptă pentru a-şi salva locurile de muncă".
Mostra veneţiană din acest an s-a remarcat şi prin faptul că a selectat în programul său trei cineaşti vizaţi de mişcarea #MeToo, care denunţă violenţele sexuale şi atitudinile sexiste.
Primul dintre ei, Luc Besson, împotriva căruia au fost formulate acuzaţii de viol, înainte ca ele să fie definitiv anulate de justiţia franceză în 2023, nu a impresionat cu adevărat publicul şi criticii cu filmul său din competiţie, "Dogman", un thriller inspirat din producţii precum "101 Dalmaţieni", "Joker" şi "La Mome".
Woody Allen, repudiat de industria cinematografică americană, a putut să constate la Veneţia că este în continuare popular în Europa, după ce numeroşi jurnalişti au venit să asiste la conferinţa de presă dedicată celui de-al 50-lea film al său, "Coup de Chance", prezentat în afara competiţiei şi care este totodată primul său lungmetraj realizat în limba franceză.
Roman Polanski, care a fugit în urmă cu peste 40 de ani de justiţia americană înainte să fie condamnat pentru relaţii sexuale cu o minoră, nu s-a deplasat la Veneţia, unde cel mai recent film al său, "The Palace", cu Fanny Ardant în distribuţie, a avut parte de o primire glacială din partea publicului şi a fost desfiinţat de criticii de specialitate.
Directorul Mostrei de la Veneţia, Alberto Barbera, a justificat invitarea celor trei cineaşti prin diferenţele care există între om şi artist, însă apelul său nu a convins asociaţiile feministe, care au condamnat includerea în programul evenimentul a celor trei regizori, consideraţi simboluri ale unei anumite impunităţi în domeniul celei de-a şaptea arte. Mai multe afişe au apărut la Veneţia pentru a denunţa prezenţa filmelor regizate de ei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰