Video 50 de muncitori prestează zi-lumină pentru ca lucrările pe Valea Oltului să fie gata la termen. Au fost deja defrişate trei din cele 10 hectare de pădure
Traficul pe Valea Oltului este închis de mai bine de o săptămână şi, deocamdată, lucrările sunt în grafic. De teamă că termenul ar putea fi depăşit, autorităţile au cerut constructorului să suplimenteze numărul de muncitori. Şi asta în condiţiile în care în zonă este cod roşu de caniculă. De cald suferă şi şoferii de TIR care nu au voie să circule în zonă decât noaptea.
Pe Valea Oltului, se lucrează zi-lumină... La mai bine de o săptămână de la închiderea traficului, muncitorii fac eforturi să respecte termenul anunţat de autorităţi.
Până acum, în cele 9 zile de lucrări, muncitorii au reuşit să defrişeze 3 din cele 10 hectare de pădure de pe terenul viitoarei autostrazi. Chiar şi aşa, au mai ramas de tăiat 14.000 de arbori, iar dacă media de 700 pe zi se pastrează, se vor încadra în termen, dar la limită.
Lucrările pe Valea Oltului, în grafic
În timp ce pădurarii pun la pământ arborii, acolo unde aceştia au fost deja tăiaţi buldoexcavatoarele nivelează terenul. Pentru a nu exista nici cel mai mic risc ca lucrările să iasă din termen, Ministerul Transporturilor a cerut constructorului să mărească numărul de oameni aflaţi pe teren. Sunt vizate mai ales căile de acces pentru utilajele ce vor lucra la autostradă.
- Circulația de pe Valea Oltului, oprită complet la nici o oră de la reluarea traficului în zona unde se fac...
- DN1, victimă colaterală după închiderea Văii Oltului. Turiştii şi localnicii au ajuns să se blocheze în...
- Valea Oltului s-a închis. Şoferii preferă să circule noaptea decât să meargă pe ruta de trei ori mai lungă
"Pe partea aceasta suntem în grafic. Au fost şi zone de instabilitate pe de o parte, au fost şi zone în care accesul a fost mai dificil, am întâlinit şi zone cu rocă foarte puternică, unde am fost nevoiţi să schimbăm tehnologia de excavaţie", a declarat Alexandru Bogdan - sef şantier.
În jur de 50 de oameni muncesc aici, dar succesul stă în munca mecanizată. Pentru ca lucrările de amenajare a drumurilor tehnologice au creat mare deranj sus în versanţi, constructorul trebuie să ia măsuri chiar şi după deschiderea integrală a traficului, în luna august. Peste 100 de astfel de parapete din beton, înalte de peste 2 m vor fi puse de-a lungul Văii Oltului, pentru a proteja soferii de eventuale căderi de pietre.
O parte au fost montate deja pentru a-i proteja pe cei care circulă noaptea. Şoferii de TIR, cei care trebuie să aştepte întunericul ca să străbată Valea Oltului, abia mai suportă canicula ascunşi în cabine.
"Asta este posiblitatea, ce să facem altceva. Nu este mai uşor de ocolit că sunt lucrări şi tot aşa dai, cine ştie ce mai întâmpini. Ca în România". "Cu ocolul, sunt kilometrii în plus, pentru firme. Destul de rău ca să zic aşa. Eu beneficiezt totuşi de un camion mai nou şi avem climă de staţionare, dar nu face faţă pe un termen atât de mare", au declarat şoferii.
În timpul zilei, pe Valea Oltului pot trece doar autospecialele de interventie sau a transporturilor speciale. Riveranii şi navetiştii au câte jumătate de oră să treacă, între 07:30 si 08:00 şi între 16:30 - 17:00.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰