Antena Meniu Search
x

6 morţi în accidente, într-o singură zi, pe E85. "2+1 alternativ", soluţia genială care ar putea salva vieţi

Şase oameni au murit într-o singură zi, duminică, 23 septembrie, în accidente rutiere teribile care au avut loc pe E85. Membrii Asociaţiei Pro Infrastructura propun o soluţie ingenioasă care ar putea fi aplicată pe acest drum şi care ar duce la salvarea de vieţi omeneşti. 

Şase oameni au murit într-o singură zi, duminică, 23 septembrie, în accidente rutiere teribile care au avut loc pe E85. Membrii Asociaţiei Pro Infrastructura propun o soluţie ingenioasă care ar putea fi aplicată pe acest drum şi care ar duce la salvarea de vieţi omeneşti. 

Duminică după-amiază, patru persoane, între care un adolescent de 15 ani şi părinţii lui, au murit într-un groaznic accident pe E85 la Pădureni, în Vrancea.

În aceeşi zi, o tânără de 27 de ani a sfârşit într-un accident la Goleşti, în Vrancea, pe acelaşi drum al al morţii DN2-E85, după ce a intrat cu maşina într-un TIR.

Pe acelaşi subiect

Şoseaua care traversează România de la nord la sud, între Siret şi Giurgiu, este una dintre cele mai periculoase din România din cauza lăţimii insuficiente a benzilor de circulaţie.

Membrii Asociaţiei Pro Infrastructura propun o soluţie ingenioasă care ar putea fi aplicată pe drumurile europene din România unde lăţimea benzilor de circulaţie este insuficientă pentru circulaţia în siguranţă. 

„Duminică, 23 septembrie, a fost o zi neagră pe DN2/E85: sunt confirmaţi şase oameni decedaţi în coliziuni frontale şi în urma ieşirilor în decor. În fiecare an, 70 de persoane pier pe acest veritabil drum al morţii. România este campioană negativă în Europa: 1951 persoane şi-au pierdut viaţa pe şosele din ţară în 2017", susţin specialiştii de la Pro Infrastructura. 

România, campioană la tragedii pe şosele

Cu 99 de morţi pe şosele la un milion de locuitori, România este pe primul loc în Europa la mortalitatea în accidente.

Soluţia propusă de Pro Infrastructura se numeşte "2+1 alternativ" şi a fost implementată pe 3.000 de kilometri de şoselele din Suedia cu profil asemănător cu cele româneşti. 

„Un drum 2+1 alternativ are în total 3 benzi de circulaţie, iar banda din mijloc este folosită ca bandă pentru depăşire alternativ pentru fiecare din cele două sensuri de mers. Alternanţa are loc la 1,2 – 3 kilometri, în funcţie de situaţia din teren.

Sensurile de mers sunt separate: nu este permisă intrarea pe contrasens, de cele mai multe ori fiind împiedicată fizic cu separatori de sens. Lăţimea minimă totală pentru cele 3 benzi este considerată 13 metri: lăţimea benzii este de 3,25 metri pe sensul cu 2 benzi, 3,75 metri pe sensul cu o bandă, 1,75 metri spaţiu de protecţie lângă parapetele median, şi 1 metru total pentru acostamente.

Separatorul median este de obicei din cabluri elastice (WRSB), care asigură rămânerea pe sensul de mers a vehiculelor în caz de impact şi ocupă spaţiu redus pe lăţime (doar 10 centimetri). Acest tip de separator a fost testat cu succes de CNAIR în localitatea Afumaţi", scrie Asociaţia Pro Infrastructura pe Facebook.

"2+1 alternativ", aplicată cu succes în Suedia

"2+1 alternativ" este aplicată cu succes în Suedia. Secialiştii în siguranţa rutieră din ţara nordică au evaluat siguranţa rutieră după implementarea sistemului. 

„Institutul de cercetări rutiere VTI (n.r. - Norvegia) a evaluat mai mult de 2.000 de kilometri de drum 2+1 alternativ timp de 10 ani şi concluzia este că 2+1 conferă siguranţă la nivel de autostradă: numărul de victime raportat la numărul de vehicule care parcurg drumul este aproximativ acelaşi ca pe autostradă.

Comparativ cu un drum de aceeaşi lăţime care însă permite intrarea pe contrasens, s-au constatat de cinci ori mai puţine victime", mai arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Ce alegeți de 1 Mai, grătar la pădure sau grătar la terasă?

Observator » Evenimente » 6 morţi în accidente, într-o singură zi, pe E85. "2+1 alternativ", soluţia genială care ar putea salva vieţi