Antena Meniu Search
x

Video Aeroportul din Iaşi se extinde în timp ce Europa vrea să renunţe la zborurile pe distanţe scurte. Explicaţii pentru o investiţie de 300 de milioane de lei

În lupta pentru un mediu mai curat, ţările europene renunţă treptat la cursele aeriene de scurtă durată şi încurajează călătoriile cu trenul care poluează mai puţin. În România e fix invers! Numărul de zboruri pe distanţe scurte este în creştere.

De Clara Mihociu la 06.12.2022, 19:43
Vezi și

După ce compania de stat TAROM a anunţat că de anul viitor va opera primele zboruri între Braşov şi Bucureşti, acum la Iaşi se construieşte un nou terminal, cel mai mare de până acum. Asta, în timp ce infrasctructura terestră bate pasul pe loc. Izolată la sol, Moldova găseşte soluţia.în aer. Aeroportul din Iaşi se extinde. Încă un terminal, al patrulea, prinde contur, cu o investiţie de peste 300 de milioane de lei.

Romeo Vatra, director Aeroport Iasi: Vom avea un număr de peste 20 de check-in-uri, opt self check in uri, şapte porţi de îmbarcare. Vrem să găsim o soluţie pentru o relaţie Est - Vest, dar şi pentru suplimentarea de curse către Bucureşti. 

1.300.000 de pasageri ajung anual cu avionul la Iaşi. În 2024, când noul terminal va fi inaugurat, numărul lor se va tripla. În lipsa autostrăzii rămase doar o promisiune şi cu trenuri lente, cursele aeriene sunt cea mai rapidă cale de a ajunge în capitala Moldovei.

Clara Mihociu, reporter Observator: 45 de minute. Atât durează o cursă cu avionul de la Iaşi la Bucureşti. În prezent sunt trei astfel de curse în fiecare zi. Insuficient, însă, pentru numărul mare de cereri din partea pasagerilor.

Pe acelaşi subiect

Firesc, atâta vreme cât lucrările la Autostrada 7, Bucureşti - Iaşi, au început, dar abia se văd. Iar cele pentru şoseaua rapidă Târgu Mureş - Iaşi încă nu au pornit.

Ionel Apostol, Asociația împreuna pentru A8:  În Moldova nu se lucrează nicăieri, decât de şoseaua de centură a Focşaniului. De la Paşcani, la Suceava, Siret lucrurile nu stau deloc bine. Se mişcă cam în reluare. Sunt încă la stadii de.studii arheologice. Pe A8, unde interesează inclusiv cel mai mare oraş din Moldova, Iaşi, un singur capăt, care nu mai înseamnă 30 de km cum a fost prins iniţial în PNRR, ci are 24 de km.  Firma  care a executat studiul de fezabilitate trebuia să predea de un an şi ceva acest studiu. Acum se aşteaptă un transfer în forma în care se află acum, adică nefăcut. 

În aceste condiţii, un drum cu maşina de la Bucureşti la Iaşi dureză cinci, şase ore, dacă drumul naţional nu este prea aglomerat. Trenul face cam de şase ori mai mult decât avionul. Alegerea este simplă.

În Franţa, cursele aeriene interne pe distanţe scurte între Paris - Orly, Bordeaux, Nantes şi Lyon au primit aprobarea UE să fie interzise, pentru că există alternativa ecologică a trenurilor. Între Iaşi şi Bucureşti sunt 460 de kilometri, la fel ca între Paris şi Lyon. Diferenţa este că trenul francezilor străbate distanţa în două ore şi jumătate, iar cel românesc, în şase ore, fără să socotim întârzierile frecvente. 

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Evenimente » Aeroportul din Iaşi se extinde în timp ce Europa vrea să renunţe la zborurile pe distanţe scurte. Explicaţii pentru o investiţie de 300 de milioane de lei