Video "Ah, ce ne lipsea: lucrări, spărturi peste tot". Pasajul Unirii va fi închis pentru consolidare, dar şantierul nu va începe prea curând
Guvernul dă bani pentru consolidarea planşeului de la Piaţa Unirii din Bucureşti, care s-ar putea prăbuşi cu tot cu şosea, pasaj şi tunel de metrou. A suplimentat astăzi cu 750 de milioane de lei programul Anghel Saligny pentru infrastructură publică şi drumuri. Întreaga zonă va fi închisă pentru lucrări, la fel şi Pasajul de la Unirii, unul dintre cele mai aglomerate din Capitală. Şantierul nu va începe, însă, prea curând.
Toată Piaţa Unirii stă pe un planşeu de beton, turnat în 1940, care nu a fost reparat niciodată. Peste betonul şubrezit trece Dâmboviţa, iar pe sub el pasajul rutier şi magistrala a doua de metrou, cea mai aglomerată din Bucureşti. Toate elementele de infrastructură sunt una sub alta. Armăturile s-au corodat, totul este fisurat, iar grinzile nu mai pot susține betonul. Ultima expertiză a specialiștilor a arătat că platoul Unirii poate ceda oricând.
Lucrările se anunţă complexe
Planșeul Unirii din centrul Capitalei este aproape de prăbușire încă din 2021. În urma expertizei degradările au fost încadrate in gradul 4 din 5 de risc, iar asta înseamnă că întreaga zona este aproape de colaps. Guvernul a stabilit astăzi că va finanţa lucrările pentru planşeu. Şantierul va începe, însă, abia peste doi ani, în cea mai optimistă variantă. Este nevoie de timp pentru proiectare şi licitaţii. "Prin programul national Anghel Saligny pe care il suplimentam cu 750 de milioane de lei, trecem la asigurarea implementarii acestui proiect. Este vorba de lucuarile de consolodare si reabilitare a planseului de acoperire a raului Dambovita in Piata Unirii" , a declarat Nicolae Ciucă, premierul României.
Lucrările se anunţă complexe. Firma care va câştiga licitaţia trebuie să scoată plăcile de beton, podurile și grinzile planșeului pe care stă Piaţa Unirii. Toate elementele vor fi înlocuite cu unele care să poată susține traficul intens din zonă. Acum, planșeul abia mai rezistă, de aceea vehiculele de peste trei tone şi jumătate nu mai au voie să treacă prin zonă. Zona unde vor fi lucrările aparţine de Primăria sectorului patru, care va organiza licitaţiile.
În loc de o lucrare, centrul Bucureştiului ar putea fi blocat de două - trebuie consolidat şi pasajul rutier de la Unirii. Pereții vor fi întăriţi, iar grinzile de rezistenţă, înlocuite. Aşa că tunelul va fi închis din nou, spre disperarea bucureştenilor. "Ah, ce ne lipsea. Asta ne lipseşte, lucrări, spărturi peste tot", spune un bucureştean. "Lucrările se vor desfășura tronsonat, tocmai pt ca disconfortul pe care îl vom provoca bucureștenilor să fie unul cat mai redus", a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4. Șantierul pentru consolidarea planşeului şi pasajului de la Unirii ar putea dura aproape trei ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰