Video ANIMAŢIE. Pasajul Unirii, "echipat" anti-accidente. Cum funcţionează noile porţi, dotate cu senzori de avertizare
Stop accidentelor în Pasajul Unirii! Într-o zi şi-o noapte, muncitorii de la Primărie au ridicat porţile de semnalizare înalte de patru metri. Construcţiile inteligente, dotate cu senzori de avertizare şi semafoare, au fost montate la patru luni de la accidentul teribil în care un autocar plin cu turişti greci a fost strivit de limitatorul de înălţime din pasaj. Un bărbat a murit şi 20 de persoane au fost rănite atunci.
După patru luni de când Primăria Sectorului 4 a promis că va instala sisteme de avertizare la intrarea în pasajul Unirii, minunea s-a întâmplat. Încă de azi-noapte, echipele de muncitori au început să monteze porţile care îi vor atenţiona pe şoferi că urmează intrarea în tunel.
Laurenţiu Rădulescu, reporter Observator: În cazul în care un autovehicul cu o înălţime de peste 3,5 metri trece de acest prim presemnalizator, în mai puţin de 15 metri va ajunge la un altul. Sus, undeva, va fi instalat un panou care-l va obliga pe şofer să părăsească această bandă. În cazul în care nu vede nici acel panou, la alţi 70 de metri va fi instalat un alt presemnalizator. Acolo va fi adăugat inclusiv un semafor care să îl oprească, cel puţin teoretic, pe şoferul care ar avea intenţia să între în pasaj.
La începutul anului, autorităţile promiteau că vor fi ridicate opt porţi
La începutul anului, autorităţile promiteau că vor fi ridicate opt porţi. În total sunt doar şase, câte trei la fiecare dintre cele două intrări în tunel.
Construcţiile inteligente menite să evite tragediile în trafic vor da semnale multiple şoferilor. Vor fi lanţuri metalice atârnate de porţi, senzori electronici de măsurare a înălţimii, camere video şi cu panouri informative. Al doilea cadru metalic va afişa traseul care ghidează şoferii să părăsească banda de circulaţie pe care se află şi care duce în tunel. Iar ultima poartă va fi dotată cu sistem de semaforizare ce va afişa timp de zece secunde culoarea roşie, la detectarea depăşirii gabaritului. Dacă șoferul nu opreşte, vehiculul se va opri în poarta de gabarit.
Sistemul complex a fost montat pentru a evita tragedii ca cea din decembrie anul trecut, când un autocar plin cu turişti greci a fost zdrobit de limitatorul de viteză. Un bărbat a murit şi alte 20 de persoane au fost rănite. Sistemele au fost proiectate de inginerii Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti şi de la Brigada de Poliţie Rutieră. Investiţia a costat patru milioane de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰