Antena Meniu Search
x

Al doilea pod prăbuşit în Braşov. Viiturile au lăsat în urma lor dezastru: 4 morţi, sute de case distruse, zeci de judeţe devastate

Încă un pod a fost luat de ape în Braşov! Mai mulţi oameni se aflau pe el, când structura a început să le cedeze sub picioare

Vezi și

Încă un pod a fost luat de ape în Braşov! Mai mulţi oameni se aflau pe el, când structura a început să le cedeze sub picioare. S-au salvat la timp şi au filmat momentele dramatice. Cu o forţă incredibilă, viitura a rupt în două podul pe care autorităţile l-au lăsat cu lunile în voia sorţii.

Incidentul vine la câteva ore după ce un alt pod, feroviar de această dată, s-a prăbuşit tot în Braşov. Era vechi de 90 de ani şi pe el treceau zilnic 12 trenuri pline cu oameni.

Cu numai câteva secunde înainte ca podul să se prăbuşească, mai mulţi localnici se aflau pe el. 

Când viitura creşte de la un minut la altul, oamenii îşi dau seama că structura de rezistenţă va ceda. 

Imediat, podul se desprinde şi pleacă pe cursul apei. 

Podul care făcea legătura între localităţile Crihana şi Comăna de Jos, era în evaluare din luna aprilie. În trei luni, autorităţile locale n-au putut să decidă dacă îl repară sau construiesc unul nou. Au restricţionat numai accesul Rutier! Iar hotărârea a luat-o, azi, natura.

La fel de repede s-a dus şi podul feroviar care făcea legătura între Hărman şi Întorsura Buzăului. S-a prăbuşit la numai două ore după ce un tren plin cu pasageri a trecut pe el. 

Lucian Şova, ministrul Transporturilor: "Traversarea trenului s-a făcut cu pilotaj, iar după ce s-a făcut traversarea s-au instituit măsuri de restricţionare a traficului."

Adică trenul a traversat podul şubred "dirijat" şi sub supraveghere vizuală. La câteva ore urma alt tren. În total sunt 12 curse pe zi.

Lucian Şova, ministrul Transporturilor: "Sigur că a existat un risc, dar acest risc, la momentul la care s-a făcut traversarea, nu a fost evaluat ca fiind iminent."

Riscul ar fi trebuit evaluat de administratorul local. Iar Ministerul Transporturilor era obligat să verifice rapoartele. La fel şi în cazul lucrărilor de mentenenţă.

Podul a fost construit în 1930, din cărămidă. Avea o durată de viaţă de 50 de ani. Timp în care ar fi trebuit făcute reparaţii capitale. La finalul perioadei, trebuia demolat! Doar că, după 90 de ani a căzut singur.

Din cauza celor două poduri căzute, în câteva localităţi se ajunge acum ori prin ocolirea câtorva zeci de kilometri cu maşina, ori pe jos. Variante se caută abia acum.

Lucian Şova, ministrul Transporturilor: "Să găsim soluţia pentru a pune în circulaţie trenul sau măcar pentru a reface o legătură de transport între localităţile care sunt izolate astăzi."

Doar că întâi, trebuie să se facă o evaluare. Iar durata nu a fost precizată de nimeni. Până atunci, sute de oameni speră că, aşa cum s-a găsit un loc de aterizare pentru elicopterul delegaţiei oficiale a Guvernului, să se găsească şi o soluţie pentru ca un tren sau câteva autobuze să le ofere un mijloc de transport.

Construirea unui pod rutier peste apă costă aproximativ 19 milioane de lei. Podul dintre Hărman şi Întorsura Buzăului trebuia dărâmat în 1980.

Ministrul Transporturilor arată cu degetul spre autorităţile locale. Evaluarea riscului de prăbuşire a podului din Budila s-a făcut greşit.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Evenimente » Al doilea pod prăbuşit în Braşov. Viiturile au lăsat în urma lor dezastru: 4 morţi, sute de case distruse, zeci de judeţe devastate