Antena Meniu Search
x

Video Animaţie grafică: Aeronava depresurizată a coborât de la 10.000 la 2.000 de metri altitudine. Pasager: "Atunci a fost şocul destul de mare, în momentul în care au căzut măştile"

A fost panică în aer. Un avion care venea de la Praga spre Bucureşti, cu 100 de pasageri, s-a depresurizat deasupra Carpaţilor. Oamenii au fost nevoiţi să respire prin măştile de oxigen, după ce piloţii au coborât rapid aeronava de la zece mii la două mii de metri altitudine. Au fost minute care au părut ani pentru oamenii speriaţi că nu vor mai ajunge în siguranţă la sol.

Vezi și

"Nu ştim ce s-a întâmplat. Aşteptăm să vedem dacă mai aterizăm!", spune un pasager

"Doamnelor şi domnilor, nu aveţi de ce să vă temeţi. A fost o mică diferenţă de presiune, de aceea au căzut măştile. Vă rog să rămâneţi calmi. Vă mulţumim", se anunţă din cabina pilotului

Sunt imagini filmate la câteva secunde după ce s-a dat alarma. Pilotul încearcă să-i liniştească pe oameni. Sunt aproape 100 de pasageri panicaţi, printre care şi bebeluşi, într-un avion în cădere liberă. Un scenariu apocaliptic se derulează pe repede înainte. 

- Nu funcţionează masca!

Pe acelaşi subiect

-Mai ai oxigen, Tiberiu? E plin, ă? La mine s-a terminat!

-Ajungi la Bucureşti cu oxigenul ăla?

-Se termină oxigenul!", spun pasagerii. 

Aeronava, un Boeing 737, decolase din Praga cu o întârziere de 45 de minute.  La 18.05 trebuia să ajungă în Bucureşti, pe Otopeni. 

Panică în aer

Însă, cu 30 de minute înainte de aterizare, începe haosul. Un zgomot puternic bagă spaima în pasageri. Deasupra Carpaţilor, avionul începe să piardă brusc din altitudine. Măştile de oxigen se desprind din plafon. În doar câteva minute, aeronava ajunge de la peste 10 mii de metri la două mii. O manevră care să-i ajute pe oameni să respire fără măşti.

Cristian Anghel, pasager: S-a simţit o schimbare de presiune destul de bruscă, toţi ne-am cam pus mâinile la urechi că ne dureau timpanele, ceva s-a întâmplat.  Am simţit un uşor miros de încins, de ceva, nu pot să zic neapărat de ars, dar un aer cald.

Piloţii încearcă să pună aeronava pe linia de plutire.

Alexandru Ceică, comandant instructor examinator: Întâi cresc viteza pentru a da o rată de coborâre mai mare, reduc motoarele şi coborâm la 10 mii de picioare adică altitudinea de siguranţă ca să nu intrăm în munţi

Dan Andrei, expert aviaţie: Sunt prevăzute nişte rute de deviere care sunt sigure, chiar dacă pasagerii vor vedea la un moment dat în stânga şi în dreapta lor vârfuri muntoase. Avionul merge pe vale, în aşa fel încât evită toate obstacolele şi să ajungă într-o zonă sigură.  

Sunt minute care par ani. Oamenii se tem că rămân fără aer. Iar asta pentru că, în timpul depresurizării, presiunea din avion creşte rapid. Mai exact, oxigenul din interiorul aeronavei începe să aibă aceleaşi valori cu cel de la 10 mii de metri altitudine. 

Cristian Anghel, pasager: Atunci a fost şocul destul de mare, în momentul în care au căzut măştile.

Unii pasageri spun că măştile nu au funcţionat. Experţii îi contrazic. 

Dan Andrei, expert aviaţie: Ca să se activeze fluxul de oxigen, furtunul care face legătura între mască şi avion trebuie tras puţin. Prin simplul fapt că ele cad, nu înseamnă că a început şi furnizarea oxigenului.

Andreea Petrescu, reporter Observator: În cazul de faţă a fost vorba de o decompresie lentă care se produce, în mod normal, într-un interval de câteva minute şi poate fi detectată doar de aparatele de bord. Când nu se intervine imediat, se poate ajunge la hipoxie. 

În 99% dintre situaţii, depresurizarea nu-i pune în pericol pe cei de la bord. Însă, scenariul cel mai sumbru este terifiant. Există chiar posibilitatea de a fi efectiv smuls din avion. 

Reprezentanţii companiei aeriene încearcă acum să afle ce s-a întâmplat exact.

Comandantul a acţionat foarte rapid. Aşteptăm expertiza tehnică pentru a afla mai multe detalii legate de cauza depresurizării avionului, spune Blue Air. 

Şi la sol a fost alertă maximă. Pista a fost împânzită de pompieri şi ambulanţe. Din fericire, nimeni nu a avut nevoie de îngrijiri medicale. Tot duminică seara, un avion TAROM a plecat cu o întârziere de trei ore din cauza unei defecţiuni tehnice. Compania a fost nevoită să înlocuiască aeronava.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Evenimente » Animaţie grafică: Aeronava depresurizată a coborât de la 10.000 la 2.000 de metri altitudine. Pasager: "Atunci a fost şocul destul de mare, în momentul în care au căzut măştile"