Video ANIMAŢIE. Mecanic de locomotivă mort, după ce două trenuri s-au ciocnit în Olt
Grav accident feroviar în apropiere de Caracal! Două trenuri de marfă s-au ciocnit după ce unul dintre ele a deraiat! Şeful unei garnituri a murit pe loc când grinda unui vagon a străpuns locomotiva în care era bărbatul. Zona unde a avut loc accidentul este una dintre cele mai periculoase din ţară, spun angajaţii CFR. Şinele vechi pot provoca oricând o catastrofă feroviară cu sute de victime.
Accidentul s-a petrecut când două trenuri particulare de marfă au trecut unul pe lângă altul în apropierea staţiei Mihăeşti - Olt, de pe una dintre cele mai aglomerate linii: Bucureşti - Craiova - Timişoara.
Accidentul, produs într-o zonă cu infrastructură degradată
Ultimele două vagoane ale unei garnituri au deraiat în mers. Bucăţi uriaşe de fier au intrat în cealaltă locomotivă şi l-au omorât pe loc pe şeful de tren în vârstă de 60 de ani. Coliziunea extrem de puternică a aruncat de pe şine locomotiva.
Din primele informaţii, trenul a deraiat cu doar câteva zeci de secunde înainte să vină cealaltă garnitură din sens opus. Mecanicul nu a avut timp să frâneze ca să nu lovească vagoanele care ajunseseră aproape de linia lui.
- TIR condus de un român, spulberat de un tren de mare viteză, în Germania: un mort și 25 de răniți. "Bucăți de...
- Maşină spulberată de un tren de pasageri la Costişa, în Neamţ. Şoferul a ieşit pe propriile picioare, iar...
- Vacanța școlară transformă stațiunile montane în destinații de top. Pârtiile și hotelurile din ţară...
- Gropile din asfalt îi costă pe șoferi, dar și pe autorități: amenzi de până la 20.000 de lei
- ANPC în control la Sun Plaza: 9 magazine şi restaurante închise, amenzi de 400.000 de lei. Neregulile găsite
Imediat după producerea accidentului, autoritățile au demarat mai multe anchete pentru a stabili cauza exactă a tragediei. Anchetatorii spun că, la viteza pe care o avea, ar fi avut nevoie de două minute ca să poată opri colosul de sute de tone.
Angajații CFR atrag atenția că infrastructura feroviară degradată este un factor major de risc.
"Neatenţia, şinele proaste, nefăcute la timp. Uitaţi-vă cum sunt, fără şuruburi. Cum să nu se întâmple?", a spus un angajat la faţa locului.
"Nu a existat timp fizic necesar nici să fie mecanicul anunţat prin staţia de emisie-recepţie, nici văzând el gabaritul ocupat, să aibă timp să oprească înaintea coliziunii cu cele două vagoane", a declarat prin telefon Laurenţiu Dumitru, director AGIFER.
Trenul care a lovit garnitura deraiată aparţine celei mai mari companii feroviare de transport marfă din Bulgaria şi era încărcat cu motoare auto. Celălalt este al unei firme private româneşti. Autorităţile au început mai multe anchete pentru a afla cauza accidentului.
Experții avertizează: E doar o chestiune de timp
Magistrala feroviară Bucureşti - Craiova - Timişoara, pe care a avut loc accidentul, este una dintre cele mai periculoase din ţară. Din cauza şinelor vechi, trenurile au restricţii de viteză în aproape 200 de puncte. Anul trecut, nouă vagoane ale unui marfar au deraiat tot în apropiere de Caracal.
Călătoria Bucureşti - Craiova durează aproape cinci ore cu cel mai rapid tren. Ministerul Transporturilor vrea să modernizeze linia, dar abia acum face studiul de fezabilitate.
"Nouă ne este aproape de neînţeles, statistic, văzând care sunt cauzele de procedură, de starea infrastructurii, de starea materialului rulant că nu am avut până în acest moment un accident monstru cu călători", a declarat Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro Infrastructura.
Unul dintre cele mai mari accidente feroviare a avut loc la Feteşti, în urmă cu patru ani, când un tren de marfă, condus de un mecanic de locomotivă beat, a trecut pe roşu şi a intrat în plin într-un marfar de pe aceeaşi linie. Iar în 2023, şefa unui tren a murit după ce o locomotivă a accelerat singură şi a intrat cu 75 de kilometri pe oră în vagoanele pe care trebuia să le remorcheze din gara din Galaţi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰