Video Autostrada Sibiu-Piteşti: a început construcţia tunelului care va trece prin Munţii Carpaţi
Lucrări explozive pe autostrada Sibiu–Pitești. A început construcția tunelului care va traversa una dintre cele mai dificile zone ale traseului, cea prin munţii Carpaţi. Muncitorii folosesc zeci de tone de dinamită pentru a săpa în stâncă.
Valea Oltului răsună de bubuiturile controlate ale exploziilor din subteran. În inima muntelui, echipele de muncitori lucrează la tunelul Robești, una dintre cele mai dificile porțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești. Roca dură, aproape imposibil de străpuns cu utilaje obișnuite, a impus o soluție radicală, detonări atent calculate.
Cum va fi aruncată în aer zona de munte. 200 kg de explozibil pentru o distanţă de 4 metri
"În acest moment, pirotehniştii pregătesc zona din munte care va fi aruncată în aer. În pereţii de stâncă se fac foraje prin care va fi introdusă dinamita, iar mai apoi cu toţii trebuie să părăsească zona. Pentru a înainta aproximativ 4 metri se folosesc 200 de kg de explozibil" a explicat reporterul Observator Alex Prunean.
"Leagă toate capsele din front pentru punctul 0. De acolo va pleca detonarea explozivului. În primă fază intră artificierul să vadă dacă frontul este mers, ca apoi cei de la Mapa vor veni şi vor curăţa frontul, vom pregăti forajul şi după venim noi să facem detonaţia" a explicat Alexandru Gabor.
Lotul de autostradă care leagă Cornetu de Boița se întinde pe aproximativ 31 de kilometri și include șapte tuneluri. Constructorii estimează că, pentru fiecare dintre acestea, va fi nevoie de operațiuni de detonare controlată.
"În momentul de faţă, aici suntem la ieşirea din tunel. După o lună vom începe şi la partea de intrare în tunel, din partea cealaltă, şi în 4-5 luni o să unim ambele tuneluri" a relatat inginerul geolog Deniy Göcen.
Tunelul de la Robești ar putea fi finalizat într-un an
După fiecare detonare, echipele curăță zona și consolidează pereții galeriilor prin betonare, asigurând stabilitatea lucrărilor. Dacă ritmul actual se menține, specialiștii estimează că tunelul de la Robești ar putea fi finalizat într-un an.
"Tunelul nu este mai lung de 900 de metri, dar cifrele care îl definesc sunt cu adevărat impresionante. Pentru a străpunge muntele, se escavează 200.000 de mc de pământ şi e nevoie de 70 de tone de dinamită. Ulterior, totul va fi armat cu 4.000 de tone de fier, peste care se toarnă beton, aproximativ 60.000 de mc" a explicat reporterul Observagtor Alex Prunean.
Lotul doi, la un stadiu de aproximativ 7.5%
În prezent, lotul 2 e la un stadiu de aproximativ 7,5%, iar în paralel se desfășoară lucările la cele 48 de viaducte, poduri și pasaje. 860 de milioane euro costă porţiunea de autostradă dintre Cornetu şi Boița
"Secvenţial vom începe execuţia şi la celelalte tuneluri. Vom începe şi mai multe poduri şi, undeva de anul viitor, sperăm ca tot lotul să intre în execuţie" a explicat şeful de şantier Alexandru Bogdan.
Pentru ca lucrările să nu fie întârziate de birocrație, proiectul urmează să fie declarat de importanță strategică la nivel național. Până în prezent, autorizația de mediu a fost obținută doar pentru trei dintre cei 31 de kilometri ai lotului.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰