Antena Meniu Search
x

Video Călătorii date peste cap, piloţii se plâng de epuizare: "Cu un asemenea regim, în cinci ani de zile ai nevoie de primele reparaţii"

Ore întregi de aşteptare în aeroport şi sentimentul de bataie de joc. Asta traiesc cei care merg în vacanţe cu avionul în această perioadă. Criza de personal şi grevele frecvente au dus la sute de zboruri întârziate sau anulate pe aeroportul Otopeni. De cealaltă parte, şi piloţii se plâng că sunt epuizaţi după ore în şir de zbor peste program.

Greta Neagu
de Greta Neagu

la 08.07.2022, 20:30

Vezi și

Cezar Dan Osiceanu este pilot de 42 de ani, iar de 29 zboară pentru compania de stat Tarom. Povesteşte că aviaţia nu a trecut niciodată printr-o perioadă la fel de grea ca acum.

Cezar Dan Osiceanu, pilot: “Haideţi să privim problema de la un defect tipic uman: lăcomie. În momentul în care a intervenit pandemia, corporatiştii bine plătiţi au zis: dăm afară. În primul rând piloţii, însoţitorii de board, tehnicii şi după aceea "furnicuţele", cum le spunem noi- cei care lucrează la bagaje şi aşa mai departe.”

Pandemia a trecut, iar traficul aerian a revenit la normal

Cezar Dan Osiceanu, pilot: Dintr-o dată, companiile au constatat că au făcut nişte profituri uriaşe, cu 30-40% mai puţini angajaţi. Şi atunci au zis: dacă merge, să tot profităm!”

Piloţii se plâng şi de epuizare, pentru că zboară maximum de ore pe care le permite legislaţia europeană.

Cezar Dan Osiceanu, pilot: „Un pilot sau însoţitor de zbor poate să zboare, atenţie, opt şi chiar nouă zile consecutive, cu două zile libere, în ciclu nelimitat. Cu un asemenea regim, poţi să fii sigur că în cinci ani de zile - chiar dacă eşti tânăr, sănătos, voinic, în cinci ani de zile ai nevoie de primele "reparaţii". După 15 ani, eşti la reparaţii capitale.”

Acesta este doar unul dintre motivele pentru care, peste tot în aviaţie, au loc proteste. Fiecare grevă, însă, dă peste cap şi planurile de călătorie ale pasagerilor. Printr-o astfel de situaţie a trecut azi dimineaţă şi fostul europarlamentar, Daciana Sârbu.

Chiar dacă au norocul să nu li se anuleze zborul, pasagerii aşteaptă şi cu orele în aeroporturi. Unii încearcă să îşi ia toate măsurile de prevenţie.

Călător: „Întotdeauna ajung în aeroport cu cel puţin trei ore înainte de decolare.”

La ora 12 şi 30 de minute, pe aeroportul Henri Coandă din Otopeni începe unul dintre cele mai aglomerate intervale ale zilei când, în acelaşi timp, pot decola şi ateriza în jur de 40, chiar 50 de curse.

Cătălin Ilie, reprezentantul unei companii de handling: “Aeronavele, chiar dacă decolează în timp la prima locaţie, asta înseamnă intervalul 5-8 dimineaţa ele pot fi întârziate la aeroporturile de destinaţie cu timpi foarte mari, astfel încât să genereze o întârziere şi mai mare la sosirea în ţară şi plecarea în următoarea rotaţie.”

Doar în această săptămână, pe cel mai mare aeroport din ţara noastră, 975 de zboruri au avut întârzieri mai mari de jumătate de oră, iar 56 de zboruri au fost anulate.

Ca să nu să anuleze zboruri, Tarom a împrumutat însoţitori de zbor de la compania românească low-cost Blue Air.

Marius Popescu, purtător de cuvânt al Tarom:  În momentul în care cu două zile sau cu o zi înainte de zborul propriu-zis am văzut că nu avem suficient personal am ales să detaşăm însoţitori de zbor de la alte companii aeriene.”

Vestea proastă este că toată vara situaţia va fi la fel

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB: “O recomandare foarte importantă este, de exemplu, să îşi facă încă de acasă check-in-ul. Dacă pot să obţină şi boarding cardul şi nu au nici bagaj de cală, atunci vor trece mult mai rapid prin aeroport.”

Într-o singură zi, aeroportul Otopeni este tranzitat de cel puţin 40 de mii de pasageri. Industria aviatică de la noi ar mai avea nevoie de câteva sute de piloţi ca să poată face faţă unui astfel de volum de călători. În lume deficitul se ridică la 100 de mii de piloţi.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Evenimente » Călătorii date peste cap, piloţii se plâng de epuizare: "Cu un asemenea regim, în cinci ani de zile ai nevoie de primele reparaţii"