Calea ferată care va lega Gara de Nord direct de Aerorportul din Otopeni ar trebui să fie gata în mai 2020
Ce nu am făcut în 20 de ani, trebuie să facem în mai puţin de un an. Calea ferată care va lega Gara de Nord direct de Aerorportul din Otopeni ar trebui să fie gata în mai anul viitor.
Ce nu am făcut în 20 de ani, trebuie să facem în mai puţin de un an. Calea ferată care va lega Gara de Nord direct de Aerorportul din Otopeni ar trebui să fie gata în mai anul viitor. Cu doar câteva zile înainte de a sosi la noi suporteri din toată Europa, pentru meciurile de fotbal. CFR a semnat astăzi contractul de 400 de milioane de lei, iar constructorii spun că, de data asta, vor fi spectaculoşi. Vor lucra 24 de ore din 24.
133 de milioane de lei pentru fiecare kilometru de cale ferată. Atât va plăti statul român ca să lege actuala haltă din Otopeni de Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
În total, 3 kilometri din care un kilometru şi jumătate va fi un viaduct construit peste Drumul Naţional 1.
Întregul proiect conţine 142 de stâlpi cu o înălţime de 42 de metri care vor fi instalaţi astfel încât vagoanele să poată traversa DN1. Punctul final? O staţie modernă situată la etajul 1 al terminalului sosiri.
Trei firme româno-germane s-au asociat ca să dea gata tronsonul visat de mai bine de 20 ani.
Termenul fantezist vine în condiţiile în care încă din 2014 România ştia că va găzdui meciuri ale campionatului European de fotbal. Iar şina de cale ferată a fost una dintre condiţiile impuse de UEFA.
Deocamdată, situaţia nu inspiră optimism. Drumul de 16 kilometri dintre Gara din Nord şi Otopeni este parcurs în 60 de minute. Şi ajungem la destinaţie într-o haltă plină de mărăcini.
Linia directă spre aeroport a fost, în ultimii ani, un subiect cu termen depăşit de toţi miniştii Transporturilor.
În două luni proiectarea căii ferate ar trebui să fie terminată. Apoi să înceapă, în sfârşit, lucrările.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰