Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Ce este Labubu şi de ce a devenit o isterie în întreaga lume: "Cererea foarte mare. E nebunie, nu se găseşte"

Labubu, o păpuşă cu chip de iepure şi o privire nu tocmai prietenoasă, este noua obsesie a internetului. Oameni din toată lumea, inclusiv din România, fac orice să pună mâna pe una. E simbolul recesiunii mondiale, spun economiştii, pentru că păpuşa Labubu arată un tipar comportamental adoptat în vremuri nu tocmai fericite pentru economie, când obiectele mici de lux le înlocuiesc pe cele mari.  

de Mădălina Chiţac

la 09.06.2025 , 08:38

Frenezia Labubu a curpins şi România. Păpuşa cu origini chinezeşti, mică, pufoasă, cu un zâmbet care nu poate trece neobservat, înainte un personaj micuț și ciudat din Hong Kong, e acum un must have pentru cei care nu ratează niciun trend. 

"Mi s-au părut interesante, prin designul pe care îl au. Aşa că am căutat de unde aş putea să le cumpăr", spune Ana Maria Ionescu. 

Rețelele de socializare sunt pline de videoclipuri în care colecționarii fac unboxing şi dau sfaturi despre cum să pui şi tu mâna pe o Labubu. Şi diverse firme au început să importe păpuşile.

Articolul continuă după reclamă

"Le-au cerut copiii. Şi nu doar copiii. Şi doamne cu genţi, maşini. E cererea foarte mare. E nebunie şi nu se găseşte. Am reuşit să găsim doar 56 de bucăţi care au dispărut instant", spune Avram Sumedrea, proprietar magazin. 

"Este un accesoriu vestimentar. Un produs blind box. În momentul în care tu cumperi, ai 6 modele, cu unul secret. Iar în această cutie se află încă o pungă în care produsul e ambalat", explică Codrin Puşcaciu, importator jucării. 

Odată cu creșterea faimei, Labubu vine și cu necazuri la pachet: păpuşile contrafăcute

Labubus false - porecliți şi "Lafufus" - inundă piața. Sunt ieftine, câteva zeci de lei, în timp ce păpuşile originale ajung la 400 de lei. Mică, cu dinți și adesea descrisă ca fiind ușor înfiorătoare, labubu este considerat de economisti simbolul recesiunii mondiale. 

În perioadele dificile din punct de vedere economic, nu frânăm cheltuielile, le transformăm. Produsele mici de lux le înlocuiesc pe cele mari, extravagante. Se numeşte "lipstick effect". Adică, ne delectăm cu mai puţin pentru a face față stresului financiar. Astfel, achiziționarea unui ruj de lux sau a unui Labubu devine o formă de afirmare a controlului.

"Nu ştim ce ne aduce viitorul, trebuie să fim mai precauţi. Deci nu mai facem nişte achiziţii foarte mari, riscante, care să coste foarte mulţi bani, însă cumpărăm ceva care să ne facă să nu considerăm că am devenit săraci, înainte să vină criza", spune Christian Năsulea, profesor de economie. 

Labubu, considerată urmaşa lui Hello Kitty, este creația ilustratorului hongkongez Kasing Lung și a fost lansat în 2015. Celebrități precum Rihanna, Dua Lipa sau David Beckhan au fost văzute purtând Labubu ca talisman, iar jucăriile au apărut și la Săptămâna Modei de la Paris. Păpuşile au generat vânzări de 419 milioane de dolari anul trecut.

Mădălina Chiţac Like

Mi-am dorit mereu să am locul ăla de muncă “ieșit din tipare”. Îmi plac oamenii și lucrurile palpitante, îmi place imprevizibilul și ineditul. Iar reporteria are din plin așa ceva.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-aţi încuraja copiii spre o carieră în gaming?
Observator » Evenimente » Ce este Labubu şi de ce a devenit o isterie în întreaga lume: "Cererea foarte mare. E nebunie, nu se găseşte"