Copilul care şi-a ucis bunica pentru că nu l-a lăsat la calculator, din nou la şcoală. Părinţii celorlalţi elevi au protestat
Copilul care şi-a omorât bunica pentru că nu l-a lăsat să se joace pe calculator se întoarce la şcoală, iar un profesor de sprijin se va ocupa exclusiv de el. E decizia pe care a luat-o ministerul, după ce mama lui şi-a exprimat intenţia de a-l înscrie la unitatea de învăţământ de care aparţine.
Copilul care şi-a omorât bunica pentru că nu l-a lăsat să se joace pe calculator se întoarce la şcoală, iar un profesor de sprijin se va ocupa exclusiv de el. E decizia pe care a luat-o ministerul, după ce mama copilului şi-a exprimat intenţia de a-l înscrie la unitatea de învăţământ de care aparţine. Patru şcoli i-au refuzat până acum transferul.
Frica a determinat 300 de părinţi să-şi pună semnătura pe o petiţie adresată conducerii şcolii. Spun că măsura vine la doar câteva luni de la incidentul care a şocat ţara.
Patru şcoli au refuzat transferul acestui elev, prin hotărâri ale Consiliului de Administraţie. Potrivit legii, şi băiatul de nouă ani, dar şi fratele lui mai mic au dreptul să fie înscrişi la această şcoală din Sectorul 1, de care aparţin, după domiciliu.
Nu exista niciun impedimente legal pentru scolarizarea copiilor aici, a declarat Marina Manea, purtător de cuvânt la ISMB.
ECATERINA ANDRONESCU, ministrul Educaţiei: Obligatia noastra este sa-i asiguram un loc in scoala de care el apartine. Trebuie sa ne gandim si la acel copil care trece printr-o perioada nefericita a vietii lui.
Deşi un profesor de sprijin urmează să-l însoţească pe băiat permanent la şcoală, ceilalţi părinţi spun că problema nu este rezolvată.
Da, exista posibilitatea ca acel copil sa se vindece intr-u mediu sanatos. Dar trebuie sa ai niste profesionisti, iar sistemul nostru de invatamant nu-i are, este de părere tatăl unuia dintre elevi.
Florin Croitoru, preşedintele Asociatiei de Părinţi: Daca dansa va depune cerere vom face sesizare la Parchet, sa cerceteze procurorii.
Conflicte similare apar în toate şcolile care încearcă să integreze copiii cu tulburări de comportament. Ei nu pot fi discriminaţi, după cum nici drepturile colegilor lor de clasă nu trebuie încălcate. Specialiştii spun că în România e nevoie de sisteme alternative de educaţie, unde asemenea copii să facă terapie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰