Video Cum a ajuns alerta de E. coli pe litoral. Turiştii, puşi să aleagă între mare sau a da 5 lei la WC-urile publice
Lipsa de educaţie, dublată de lipsa toaletelor publice ne face să înotăm într-o mare de bacterii pe litoralul românesc. În multe staţiuni, turiştii trebuie să bată drum lung până găsesc un grup sanitar. Mulţi nu se mai obosesc şi se duc direct în mare.
Sudul staţiunii Mamaia. Cea mai aglomerată zonă. Pe o rază de un kilometru, turiştii au o singură toaletă publică, şi aceea cu plată. La nevoie, turiştii apelează la bunăvoinţa angajaţilor de la terase, darnici acolo nu au noroc.
Grupurile sanitare ţinute sub cheie sunt o practică frecventă pe tot litoralul.
Fără toalete accesibile, zona Rex, cândva spuma stațiunii Mamaia, a devenit acum focar de infecţie. Arcadele care duc spre plajă arată ca o hazna.
Grupurile sanitare ţinute sub cheie sunt o practică frecventă pe tot litoralul
- E. Coli pe litoral, cu concentraţie de mii de ori peste limita admisă. Biologii dau vina pe turişti, care folosesc...
- Staţiunea care a câştigat "duelul" cu Mamaia pe litoral. Turiştii vin aici cu bugete de peste 1.000 de euro
- Pericol pe litoral: Apa Mării Negre, contaminată cu bacterii. Autorităţile anunţă că se poate înota...
Schimbăm zona, dar problemele rămân. Pe o rază de un kilometru de la Hotel Dacia Sud, există o singură baie privată, cu taxă 5 lei, și una publică, dezafectată, cu lacătul pe ușă.
Situaţia nu este mai bună nici la intrarea în Mamaia. Tot pe o rază de un kilometru sunt 15 hoteluri şi 20 de terase. Toalete - doar pentru clienţi.
Ana Maria Bartha, administratoare plajă: Toaletele se folosesc contracost, iar cei care aleg să stea pe zona de cearceafuri sau trecătorii au aceste facilităţi gratuite. Dacă nu-şi permit un şezlong le va fi greu să plătească poate preţul unui şezlong la toaletă.
Eforie Nord are aproape trei kilometri şi jumătate de plajă. Aici găsim în jur de 20 hoteluri, tot atâtea terase şi mai multe beach baruri. Unele fără toalete, altele, cu taxă bani. Băile publice sunt doar două, pe o raza de un kilometru.
Între timp, pe internet se revarsă un val de ironii după ce noul logo al staţiunii Mamaia, care a costat 16.000 de euro, s-a dovedit similar cu unul care poate fi cumpărat de pe un site, cu doar câţiva euro. Primăria Constanţa anunţase vineri că Mamaia are un nou logo şi un nou slogan: "Unde distracţia întâlneşte marea". Autorităţile au renunţat acum la contract. Vor alege noul simbol în urma unui concurs de idei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰