Video Cum am făcut prima mie de km de autostrăzi. Politicienii au prins curaj şi anunţă încă 1.000 de km până în 2030
România a ajuns astăzi la o mie de kilometri de autostradă prin terminarea unei porţiuni de 13 kilometri şi jumătate din Autostrada Transilvania. Nu avem, însă, motive să sărbătorim. Atingem borna psihologică după aproape 34 de ani de la Revoluţie, mai avem mult până să ajungem din urmă Ungaria sau Bulgaria, iar ciotul inaugurat nu duce nicărieri.
Ciotul de autostradă inaugurat astăzi nu este conectat la restul autostrăzii Transilvania - tronsoanele din capetele lui sunt încă în lucru. Şoferii aşteaptă momentul de 11 ani, dar americanii de la Bechtel au apucat doar să defrişeze zona. O companie din Turcia a preluat în 2020 lucrarea de 384 de milioane lei.
Încă cel puţin 10 ani până când autostrada va fi complet gata
Şofer de tir: "E binevenită, foarte binevenită autostrada."
Alex Prunean, reporter Observator: "Când crezi că se va circula legat pe Autostrada Transilvania?"
- ANIMAŢIE. Explozia din Călimăneşti, provocată de un utilaj. Salvatorii i-au găsit pe muncitori carbonizaţi:...
- Salariile medicilor Cristian Paleru şi Cornel Petreanu, acuzaţi că luau şpagă până şi haina de pe pacienţi
- Impozitul pe venit pentru persoane fizice. Calcul, venituri impozabile, termen de plată şi alte informaţii utile...
Şofer de tir: "În 2030."
"Acest moment nu îmi doresc să fie unul festiv, ci un moment de reflecţie a clasei politice pentru a evita repetarea greșelilor. Vom atinge borna de 2.000 de kilometri până în anul 2030 sau chiar mai devreme.", a scris pe Facebook secretarul de stat de la Transporturi Ionel Scrioşteanu. Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, a fost însă mândru de realizare şi a mers la faţa locului.
"Este un prag important, dar nu suficient"
Lucian Bode: "Prin darea în trafic a celor 13,5 km de autostradă din Autostrada Transilvania, Tronsonul Nușfalău – Suplacul de Barcău, Sălajul face istorie, sunt primii kilometri daţi în trafic din judeţul Sălaj. Este un prag important, dar nu suficient."
Şoferii nici nu au timp să îşi dea seama că intră pe un tronson de autostradă - în cinci minute se termină lotul care rotunjeşte la o mie de kilometri zestrea de şosele rapide a României. Abia peste cel puţin doi ani vor fi gata şi loturile care îl mărginesc.
Până în 2028, încă 760 km de autostradă
Acum, după deschiderea circulației între Nușfalău şi Suplacu de Barcău, drumurile de mare viteză au în total 1.004 km. Potrivit termenelor de finalizare, alţi 760 de kilometri de drum expres şi autostradă ar trebui să fie gata până în 2028. 11 tronsoane sunt, însă, în faza de licitaţii sau de evaluare a ofertelor. Iar Autostrada Unirii există doar pe hârtie.
Alex Prunean, reporter Observator: "Cei o mie de kilometri de autostradă pe care îi atingem cu această bucată nu ne clasează ultimii în regiune, dar nici nu ne pot da prea multe motive de mândrie. Stăm mai bine decât Bulgaria, care are 870 de kilometri, dar mai rău decât Ungaria cu ai ei 1600 de kilometri. Dar trebuie să mai ţinem cont de un lucru. România are o suprafaţă mai mare decât cele două ţări la un loc."
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰