Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Cum arată cele două vagoane modernizate la Electroputere VFU Paşcani prin bani din PNRR

Două vagoane modernizate la Electroputere VFU Paşcani sunt gata să reintre pe şine, cele două prototipuri fiind parte dintr-un proiect în valoare totală de peste 66 de milioane de euro, finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

de Redactia Observator

la 31.03.2025 , 12:50

Potrivit unui comunicat al Grampet Group, compania Electroputere VFU Paşcani, membră a grupului, a finalizat certificarea a două vagoane de călători, clasa a II-a, realizate prin modernizarea vagoanelor serie veche 20-76 în serie nouă 28-70, vagon salon, respectiv 84-70, vagon dotat cu facilităţi pentru persoane cu mobilitate redusă şi amenajări pentru transport biciclete şi schiuri. Cele două prototipuri sunt parte dintr-un proiect în valoare totală de peste 66 de milioane de euro, finanţat prin PNRR, pentru modernizarea a 42 de vagoane de călători la uzina din Paşcani.

"Ambele vagoane au finalizat cu succes proba de parcurs, iar acum urmează să ajungă în parcul feroviar public pentru a reintra în circulaţie. Acest test esenţial confirmă buna funcţionare a ansamblurilor şi a instalaţiilor care asigură siguranţa circulaţiei şi comportamentul general al vagonului. Totodată, cele două vagoane sunt certificate CE şi respectă standardele europene de siguranţă, sănătate şi protecţie a mediului", se arată în comunicat.

Procesul de modernizare nu prevede doar revizia şi reparaţia vagoanelor, ci şi dotarea acestora cu facilităţi care corespund nevoilor curente ale pasagerilor. Fiecare vagon este echipat cu prize normale de 230V şi prize USB, sistem video infotainment, Wi-Fi, măsuţe pliabile, ferestre de tip termopan din sticlă securizată cu protecţie împotriva razelor UV şi câte două toalete ecologice în fiecare vagon.

Articolul continuă după reclamă

În plus, vagonul seria 84-70 dispune de un spaţiu pentru fotolii rulante, cu trei locuri pentru însoţitori şi zonă de ancorare a altor două asemenea echipamente. Nu lipsesc lifturile pentru accesul facil în vagon al fotoliilor rulante, iar una dintre cele două toalete ecologice este special amenajată pentru a acomoda persoanele cu mobilitate redusă.

Pe acelaşi subiect

Ce dotări au noile vagoane

"Evoluţia nu înseamnă numai un salt tehnologic; evoluţia înseamnă şi sustenabilitate, confort şi siguranţă pentru fiecare dintre noi. Fiecare vagon modernizat la Electroputere VFU Paşcani este o investiţie într-un sistem feroviar modern pentru România, un sistem care va continua să transporte multe generaţii de călători, oferindu-le cele mai bune condiţii. Mă bucură în mod special vagoanele echipate cu facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă pentru că ele sunt o declaraţie de incluziune, un simbol al unui viitor în care fiecare dintre noi are acces la un transport adaptat şi confortabil. Aceste iniţiative ne duc mai aproape de standardele europene, dar mai ales ne arată că un viitor echitabil este posibil pentru toţi", a declarat preşedintele Grampet Group, Gruia Stoica, citat în comunicat.

Grampet Group este prima multinaţională românească şi un pionier în domeniul dezvoltării de soluţii integrate de transport de marfă şi logistică. Cu o activitate de peste 25 de ani pe piaţa locală şi europeană - având afaceri în Bulgaria, Ungaria, Croaţia Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia şi Macedonia - Grampet este, astăzi, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din Europa Centrală şi de Sud-Est. Operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane şi transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă. Deţine cel mai mare operator de transport feroviar de marfă - Grup Feroviar Român - patru fabrici în România şi Ungaria, unde construieşte, repară şi modernizează vehicule feroviare, şi cinci terminale logistice, situate la graniţele cu Ucraina şi Republica Moldova, precum şi în nordul Bucureştiului.

Cu o tradiţie de peste 155 de ani, Electroputere VFU Paşcani, membră a Grampet Group, este un pilon important al industriei trenurilor de călători şi un loc de excelenţă în fabricarea, modernizarea şi întreţinerea de material rulant. De-a lungul timpului, Grupul a investit peste 30 de milioane de euro în fabrica de la Paşcani, cu scopul de a integra eficient noile tehnologii în activitatea sa şi de a pregăti resursa umană de care dispune. directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-a crescut salariul în ultimul an?
Observator » Evenimente » Cum arată cele două vagoane modernizate la Electroputere VFU Paşcani prin bani din PNRR