Decizie radicală luată de Superbet, înainte de votarea legii privind jocurile de noroc, în Parlament
Superbet Group a decis să elimine toate panourile publicitare stradale, care conțin mesaje comerciale de promovare. Măsura se va implementa pe întreg teritoriul ţării, în prima parte a anului 2023, potrivit Agerpres.
"Superbet, în calitate de lider al industriei de pariuri sportive din România, îşi asumă dezvoltarea unei strategii sustenabile de business, în care jocul responsabil şi implicarea în comunitate reprezintă repere prioritare. Compania noastră încurajează un dialog constant şi deschis cu autorităţile care reglementează domeniul de activitate al jocurilor de noroc, precum şi cu experţi, locali şi internaţionali, în politici de joc responsabil şi sustenabilitate. În acest context, dorim să facem publică decizia noastră de a elimina toate mesajele comerciale din panourile publicitare stradale, acţiune ce se va finaliza în prima jumătate a acestui an. În perioada imediat următoare, Superbet va începe procesul de eliminare a acestor panouri publicitare, urmând a păstra doar mesaje outdoor care promovează jocul responsabil. De asemenea, în virtutea acestui demers de auto-reglementare, unic în piaţa din România, ne asumăm angajamentul de a nu avea nicio formă de panouri de publicitate stradală, indiferent de mesaj sau dimensiune, pe o rază de 100 de metri faţă de instituţiile de învăţământ liceale", se menţionează în comunicat.
Superbet Group a decis să elimine toate panourile publicitare stradale
Potrivit sursei citate, Grupul Superbet consideră că industria jocurilor de noroc din România funcţionează într-un cadru complex de reglementări, fiind în deplină conformitate cu legislaţia la nivel naţional şi european.
"De aceea, ne asumăm angajamentul de a colabora, în mod transparent, cu toate entităţile implicate în procesele decizionale care vizează domeniul nostru de activitate", spun reprezentanţii companiei.
- Un bărbat supărat că și-a pierdut toți banii la păcănele a făcut un scandal uriaș cu polițiștii în fața...
- A pierdut la păcănele, dar şi-a recuperat banii "înarmată" cu un spray de gândaci. Tânăra, prinsă după ce a...
- Un om al străzii din Sibiu, răpit, jefuit şi abandonat după ce câştigase 2.500 de lei la păcănele. Cine erau...
Fondat în anul 2008, Superbet este o companie de tech & entertainment, fiind liderul industriei de pariuri sportive din România. De asemenea, grupul este prezent în 10 ţări, cele mai importante pieţe fiind în România, Belgia şi Polonia.
Între acţionarii grupului se află şi gigantul american Blackstone, cel mai mare fond de investiţii din lume, care a realizat, în 2019, o investiţie strategică minoritară în valoare de 175 milioane euro.
Superbet este membru al IBIA (Asociaţia Internaţională de Integritate în Betting) şi singura companie românească premiată de patru ori în cadrul Central & Eastern European Gaming Conference cu trofeul de excelenţă în regiune - Cel mai bun Operator de Pariuri Sportive din Europa Centrală şi de Est.
Senatul a adoptat, miercuri, în plen, proiectul care vizează limitarea publicităţii audiovizuale pentru jocurile de noroc şi pentru pariurile sportive. Senatorii au votat pentru permiterea reclamelor între orele 23:00 şi 6:00, iar reclamele outdoor nu pot depăşi 30 de metri pătraţi.
Senatorii au votat amendamentele propuse de liberali, precum cel care permite, în intervalul orar 6:00 - 23:00, "inserturile grafice ale mărcii, siglei sau altui simbol prin care se poate identifica titularul mărcii", însoţite de mesajul "Fii responsabil" şi de interdicţia participării la jocurile de noroc a persoanelor sub 18 ani.
Un alt amendament adoptat prevede că "formele de publicitate exterioară sunt permise dacă dimensiunile materialelor publicitare nu depăşesc, în mod individual, o suprafaţă de 30 de metri pătraţi" şi nu promovează premii în bani sau bunuri materiale.
A fost admis, de asemenea, un amendament propus de senatorul UDMR Turos Lorand, care stipulează "interzicerea oricărei forme de comunicare comercială audiovizuală pentru activităţile de jocuri de noroc, reglementate potrivit art. 10 alin. 1 din OUG nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja activităţile de jocuri de noroc şi pariuri sportive".
Proiectul de act normativ pentru completarea art. 29 din Legea 504/2002 a audiovizualului şi pentru modificarea şi completarea Legii 148/2000 privind publicitatea va fi dezbătut de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰