Video Drum de mântuială la "Golden Gate" de România. Constructorul are de plătit milioane € penalizări statului
Mega proiectul podului peste Dunăre de la Brăila, își arată încă o dată gravele nereguli de realizare. Drumul de legătură spre Jijila, care nu a fost deschis niciodată circulației, s-a stricat iar. Din cauza tasărilor. Motiv pentru care se lucrează iar pe acel drum. Între timp, statul român a câștigat definitiv, in instanță, procesul prin care constructorul are de plătit milioane de euro penalizări. Sumă la care se adaugă alte milioane, zilnic, până la recepția proiectului.
Problemele se ţin lanţ după o investiţie de aproximativ 800 de milioane de euro, cea mai mare din ultimii 30 de ani la podul de peste Dunăre, supra-numit Golden Gate de România. De data aceasta, probleme sunt la o porţiune lungă de 13 kilometri aflată deja la a doua rundă de reparații, după cea din toamna anului trecut. Lucrările se fac pe banii constructorului.
Deşi nu a fost deschis niciodată circulaţiei acest drum, la toate podurile şi podeţele s-a intervenit deja din cauza tasărilor. Se şi vede asfaltul aproape turnat. Are o culoare diferită faţă de cel vechi. În plus, nici marcajele rutiere, cele noi, nu au fost trasate încă.
Gândit pentru a conecta zona Munteniei de cea a Dobrogei, dar şi pentru a fluidiza traficului şi stimula dezvoltarea economică a zonei, podul a avut numeroase probleme încă de dinainte de inaugrarea din 2024. De la șuruburile nestrânse la reasfaltarea pe mai multe tronsoane, de mai multe ori. CNAIR dă vina pe constructor pentru întârzieri.
"Trebuie să remedieze acele tasări până la momentul recepţiei. Pentru că dacă nu le vor rezolva până la momentul recepţiei este posibil, defapt nu că este posibil, este clar că nu le vom da recepţia. Noi estimăm sau ne dorim să facem această recepţie până la sfârşitul acestei luni", a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
Şoferii sunt revoltaţi
Șoferii, și cei din Jijila, dar și cei care tranzitează zona, sunt sătui de nenumăratele intervenții de când podul a fost finalizat. "Nu mi se pare ok. Noi suntem de la Jijila şi noi făceam 5 minute până la Brăila. Trei sferturi în buzunarul lor şi un sfert a băgat în structura care este. Asta e toată chestia. Se fură mult".
În 2023, şoferii au constatat probleme mari la podul de la Brăila: şuruburile unui parapet puteau fi scoase cu mâna. "Ăsta iese! Podul o să cadă mâine-poimâine".
Până la recepție, constructorul care se ocupă de drumul de legătură spre Jijila trebuie să plătească 16 milioane de euro statului român. La aceasta sumă se adaugă penalizări zilnic, până la recepția lucrării, care se pot ridica până la 75 milioane de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰