Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Golden Gate-ul României, podul de la Brăila, inaugurat în prezența lui Iohannis. Reacția Bruxelles-ului

Podul suspendat de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa şi cea mai mare investiţie de infrastructură din ultimii 30 de ani, a fost inaugurat, joi, în prezenţa preşedintelui Klaus Iohannis. Au participat, de asemenea, premierul Marcel Ciolacu, preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, dar şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu şi alţi invitaţi. Podul are o lungine de peste 1,9 kilometri şi conţine aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone. Valoarea actualizată a proiectului depăşeşte 2,5 miliarde de lei.

de Redactia Observator

la 06.07.2023 , 13:33

Președintele României, Klaus Iohannis, a declarat că podul peste Dunăre de la Brăila reprezintă dovada că și în România se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură. Declarația a fost făcută joi, în timpul ceremoniei de inaugurare a podului.

„Aceasta este cea mai amplă construcție realizată în România în ultimele trei decenii... Avem o nouă dovadă, cât se poate de puternică, a faptului că și în România, dacă există voință și seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură”, a declarat președintele în cadrul ceremoniei de la pod.

„Construcția aceasta este, cu certitudine, una dintre cele mai ambițioase inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din România, realizată cu fonduri europene, cu expertiză internațională de referință și cu tehnologie de ultimă generație”, a mai spus președintele Iohannis.

Articolul continuă după reclamă

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a numit podul peste Dunăre de la Brăila „un pod al speranței, un pod al unirii”: „este până la urmă dovada că statul român știe să investească”.

Pe acelaşi subiect

În 2017 puțini credeau în reușita acestui proiect, a spus ministrul: „iată că, la 6 ani distanță, suntem aici împreună să deschidem circulația pe acest pod care leagă cele trei regiuni istorice. Este un pod pe care l-aș denumi un pod al speranței, un pod al unirii, un pod al speranțelor pentru toți românii, un pod al speranțelor pe care și le-au spus locuitorii în această lucrare de infrastructură unică în România și în sud estul Europei. Este prima conexiune rutieră din istoria României dintre județele Tulcea și Brăila”.

Preşedintele Senatului Nicolae Ciucă a declarat joi, în cadrul evenimentului de inaugurare a Podului peste Dunăre, că avem un pod solid pentru români şi pentru toţi cetăţenii Uniunii Europene şi este cel mai complex şi mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989.

”România reia cu sprijinul Uniunii din care face parte obiceiul proiectelor de mare anvergură, care nu rămân la sertar. Toţi cei implicaţi am demonstrat, împreună, că România poate construi serios, eficient şi chiar spectaculos cu efortul populaţiei ţării şi cu prijinul concetăţenilor europeni”, a spus Nicolae Ciucă. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Reacția Bruxellesului

Joi este inaugurat unul dintre cele mai mari proiecte finanţate prin politica de coeziune, podul de la Brăila din România, a informat într-un comunicat Comisia Europeană.

Podul va lega porturile de la Marea Neagră şi Delta Dunării de restul ţării şi de reţeaua transeuropeană de transport, mai amplă. Contribuţia UE la acest proiect se ridică la 363 de milioane de euro din fondurile politicii de coeziune.

Este de aşteptat ca, prin deschiderea acestui pod, durata deplasării să se reducă cu aproximativ 50 de minute şi să fie deservite zilnic aproximativ 11.400 de vehicule fizice. Se vor produce astfel beneficii foarte mari pentru mobilitatea forţei de muncă, turism şi schimburile comerciale şi se vor consolida legăturile regiunii cu restul ţării. De asemenea, vor fi stimulate mobilitatea şi dezvoltarea economică prin călătorii mai rapide şi mai sigure, un acces mai uşor al comunităţilor locale la îngrijirile de sănătate, precum şi la serviciile publice şi comerciale din întreaga regiune de sud-est a României, scrie Agerpres.

În 2019, Comisia a aprobat finanţarea din partea UE pentru podul din România în urma unui studiu de fezabilitate care a analizat alternativele posibile de a conecta cele două părţi ale ţării, asigurând o traversare viabilă a Dunării. Conservarea patrimoniului natural al României a reprezentat un criteriu esenţial în toate fazele de pregătire a proiectului.

Podul face parte din pachetul mai amplu de investiţii în reţeaua de transporturi din România, finanţate prin politica de coeziune, scopul fiind de a se promova un sistem de transport multimodal, de a se adăuga verigile lipsă şi de a se îmbunătăţi siguranţa şi conectivitatea transfrontalieră.

În perioada de programare 2014-2020, România a primit finanţare totală de peste 24 de miliarde de euro în cadrul politicii de coeziune a UE, o parte substanţială din această finanţare (5,6 miliarde de euro) fiind dedicată ameliorării reţelei de infrastructuri în sectorul transporturilor şi al energiei. În perioada de programare în curs, 2021-2027, România va primi 31 de miliarde de euro din fonduri ale politicii de coeziune, inclusiv 4,6 miliarde de euro pentru infrastructura de transport rutier, feroviar şi pe apă.

Știrea inițială

Inaugurarea este programată la ora 11.00. Vor lua parte preşedintele Klaus Iohannis, premierul Marcel Ciolacu, preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, dar şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu şi alţi invitaţi.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Ministerul Transporturilor  şi Infrastructurii convenit, în data de 27.05.2019, încheierea Contractului de Finanţare nr.36 pentru proiectul "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila" în vederea acordării finanţarii nerambursabile alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

”Obiectivul general al proiectului este de a contribui la dezvoltarea Dobrogei prin asigurarea unei legături moderne cu coridorul de conectivitate naţional 3 (Bucureşti-Moldova), precum şi îmbunătăţirea condiţiilor de tranzit pentru traficul internaţional către Bulgaria şi Turcia. Noua legătură va reduce timpul de călătorie, costurile de funcţionare ale vehiculelor şi expunerea populaţiei la poluarea aerului şi a zgomotului şi îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitorii de-a lungul căilor de acces la Dunăre având ca puncte de trecere în Brăila şi Galaţi”, arată CNAIR.

Compania a precizat, de asemenea, că podul suspendat peste Dunăre este, în momentul de faţă, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, materializată  prin asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia.

Cea mai mare investiție din ultimii 30 de ani

”Supranumit Golden Gate al României, Podul suspendat peste Dunăre a atins noi înălţimi, distanţa dintre cei doi piloni înalţi de 192,64m, cunoscută şi ca deschiderea centrală, este de 1.120,00m. Această minune inginerească a României are o lungime totală de 1.974,00 m”, a mai precizat compania.

Valoarea totală a proiectului, actualizată prin Actul Adiţional nr. 2/02.02.2022, este de 2.593.608.633,43 lei - 85% fiind contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională.

În 12 iunie, ministrul Transporturilor, Sorind Grindeanu, şi directorul CNAIR, Cristian Pistol, au anunţat că au început testele de rezistenţă la suprastructura podului suspendat peste Dunăre de la Brăila.

Cristian Pistol arăta atunci că testările statice şi dinamice la suprastructura Podului - al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa - reprezintă una din etapele importante înaintea deschiderii acestuia.

”Pentru acest proiect de infrastructură s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru şi susţine tablierul metalic cu ajutorul tiranţilor. Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone”, a detaliat Pistol.

Podul suspendat are o lungime de 1974,30 metri. Drumul principal (Brăila - Jijila) are o lungime de 19,095 km, iar drumul de legătură cu DN 22 (Smârdan - Măcin) are o lungime de 4,328 km.

În 23 iunie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că în data de 6 iulie vor putea să dea în circulaţie varianta Măcin, iar până la sfârşitul anului va trebui dată în circulaţie şi varianta Jijila. Ministrul a mai spus că o perioadă bună folosirea Podului va fi fără taxă.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » Golden Gate-ul României, podul de la Brăila, inaugurat în prezența lui Iohannis. Reacția Bruxelles-ului