Video Golden Gate de România, podul care care leagă judeţele Brăila şi Tulcea, va fi inaugurat joi. În următoarele săptămâni se va circula doar pe timp de zi
Golden Gate-ul României, podul peste Dunăre care leagă judeţele Brăila şi Tulcea, va fi inaugurat mâine. Însă în varianta scurtă. Drumurile de legătură ar urma să fie gata abia în decembrie, cu doi ani întârziere faţă de termenul iniţial. În plus, circulaţia pe pod se va face, în următoarele săptămâni, doar pe timp de zi.
În ajunul inaugurării, muncitorii fac ultimele retuşuri pe calea de rulare a podului de aproape doi kilometri, de peste Dunăre. Se bat ultimii stâlpi, se montează pavele, se trasează marcaje. Supranumit Golden Gate-ul României, podul suspendat este al treilea ca lungime, în Europa.
Adrian Obreja, reporter Observator: "În mai puţin de 24 de ore se va putea circula pe pod. Astfel, o traversare de pe un mal pe altul va dura 3-4 minute, în loc de 30, cât durează acum cu bacul."
Inauguarea va avea loc mâine, de la ora 13:00. Nu vor fi restricţii de tonaj şi nici nu se va plăti taxă de pod, în următoarele săptămâni. Însă maşinile vor putea circula doar pe timp de zi.
Viorel Eșanu, reprezentant constructor: "De dimineaţa, de la ora şase, până la ora nouă seara se va circula normal, de la nouă seara până a doua zi la şase se va restricţiona accesul pentru a putea face aceste operaţiuni de demontare a macaralelor."
- "Golden Gate-ul" românesc va fi inaugurat în 6 iulie, pe varianta Măcin. Podul de la Brăila va fi deschis...
- Noi amânări pentru "Golden Gate-ul" românesc. Când ar putea fi deschis primul tronson al podului peste Dunăre de...
- 60 de camioane încărcate au testat "Golden Gate-ul" românesc. Ultimele probleme rămase cu două săptămâni...
Lucrările încă nu sunt gata
În weekend însă se va putea merge pe pod şi noaptea. La drumurile de legătură mai este totuşi de lucrat.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Mâine se va deschide pe varianta scurtă podul, până la Măcin. Până la sfârşitul anului trebuie să se finalizeze şi drumul până la Jijila, acela va fi, de fapt, drumul principal pe partea de judeţ Tulcea."
Contractul pentru ridicarea podului şi realizarea drumurilor de legătură, cu o lungime totală de 23 de kilometri, a fost câştigat în 2018 de o firmă italiană în asociere cu o companie japoneză.
Valoarea proiectului este de aproape 2,4 miliarde de lei, iar termenul iniţial de finalizare a fost sfârşitul anului 2021. Însă imediat au apărut întârzierile. Constructorul italian a dat în judecată CNAIR pentru că nu ar fi descărcat de sarcini un teren pe care trebuia să lucreze. A obţinut, anul trecut, pe lângă despăgubiri de aproape 6 milioane de euro, o extensie a perioadei de execuţie de 193 de zile. De asemenea, CNAIR a deschis mai multe procese împotriva constructorului pentru nerealizarea la timp a obiectivelor din contract.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Sunt undeva la 22 de procese pe rol în momentul acesta, dar nu afectează deschiderea podului şi nu afectează nici finalizarea celorlalte drumuri de acces la pod. Este primul pod în istoria României, pod suspendat. Ne vom bucura toţi de acest pod, dar problemele contractuale vor fi tratate la nivel juridic."
Compania de drumuri i-a invitat la inaugurare pe preşedintele şi pe premier, dar şi pe ambasadorii Italiei şi Japoniei, ţări din care vin constructorii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰