Video Investiţia de peste 1 miliard de euro pe care o fac arabii în România. Suma uriaşă e plătită de o companie a familiei conducătoare din Emirate
Planuri mari pentru Portul Constanţa! Va deveni cea mai mare poartă de intrare în Uniunea Europeană, după investiţii de peste un miliard de euro făcute de Emiratele Arabe Unite. Şeicii pompează bani de doi ani. O companie controlată de familia conducătoare din Emirate va inaugura luna viitoare un terminal modern de mare capacitate.
Investiţia de 82 de milioane de euro făcută de Emirate a fost semnată în anul 2022 şi va fi inaugurată luna viitoare, pe 15. Cel mai important terminal de containere din Marea Neagră va avea şi primul scanner drive-through de la granițele noastre. Camioanele nu vor mai trebui să se oprescă - vor fi scanate din mers.
Capacitatea portului Constanţa va creşte cu 20%
Cristina Niţă - reporter Observator: Munca angajatilor va deveni mai usoara pentru ca noul scanner poate scana 70 de containere pe ora. In comparatie cu actuatul scaner care poate verifica doar 4 containere pe oră.
Iar colaborarea cu Emiratele Arabe Unite continuă. Premierul Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor, al Economiei, al Digitalizării şi directorul Portului Constanţa s-au întâlnit astăzi cu reprezentanţii operatorului portuar DP World şi au făcut planuri noi.
- Zeci de americani, în vacanţă pe croazieră la Constanţa. Au ajuns în port cu nava River Adagio după ce s-au...
- "Afacere" de dosar penal pe o macara plutitoare, în Portul Constanţa. Fapta pentru care e cercetat un marinar de 62...
- Un doc plutitor s-a scufundat în Portul Constanţa. Autorităţile nu văd un incident de navigaţie pentru că...
Florentina Lazăr, reporter Observator: Investiţii de peste 1.2 miliarde de euro pentru modernizarea portului de la Marea Neagră şi pentru a creşte capacitatea acestuia cu 20%, spunea chiar directorul portului Constanţa.
Asta ar însemna o capacitate mai mare cu 120 de milioane de tone pentru a opera cele mai mari nave de transport mărfuri.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Extinderea capacităţii portului Constanţa e un proiect pe care noi îl avem. Studiile de fezabilitate legate de extinderea cu mallul 2 şi 3 la Portul Constanţa sunt undeva la peste un miliard de euro.
Adrian Mihalcioiu - președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor din România: Mai multe nave inseamna si mai multe probleme, aici trebuie dezvoltat si numarul de oameni. Navele cam vin de a valma si cele bune, de la Agigea, dar bineinteles ca vin si cele care nu satisfac normele si atunci probleme mai multe.
Portul Constanţa a avut anul trecut o creştere istorică de peste 92 de milioane de tone pentru un port proiectat la 100 de milioane de tone.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰