Antena Meniu Search
x

Video Lucrările la autostrada Cluj-Sălaj, îngreunate de un cimitir şi birocraţie. Constructorul vrea viaduct pe deasupra mormintelor, aşteaptă de 9 luni

O parte a lucrărilor la autostrada care leagă Clujul de Sălaj s-au oprit într-un cimitir şi în birocraţie. Deşi unul dintre tronsoane ar putea fi gata cu un an mai devreme, constructorul aşteaptă de 9 luni acceptul Companiei Naţionale de Drumuri de a trece cu un viaduct peste locurile de veci ale oamenilor din Nădăşelu. Oficialii spun că încă fac măsurători în zonă înainte să ia o decizie.

Alex Prunean
de Alex Prunean

la 16.09.2022, 07:50

Vezi și

Şapte zile din şapte, patru săptămâni la rând, cu una pauză, şi din nou pe şantier. E ritmul de lucru alert a peste o mie de muncitori cu 400 de utilaje, ca să finalizeze în timp record 30 de kilometri de autostradă dintre Cluj şi Sălaj. Constructorul român vrea să livreze porţiunea de drum în 2023, cu un an mai devreme decât termenul prevăzut în contract. În prezent, stadiul lucrărilor a ajuns la 40%, dar unele loturi de pământ sunt, însă, neatinse.

În localitatea Nădăşelu, terenul aproape că nu a fost atins de utilaje, pentru că, aparent, fără să ştie şi cei care au făcut proiectul, şoseaua s-a oprit în poarta unui cimitir. Constructorul a propus un viaduct care să treacă pe deasupra mormintelor, câţiva metri înălţime, dar decizia finală este la compania de drumuri.

De mai bine de 9 luni de zile, decizia oficialilor întârzie să apară

Reporter: Ar fi rău să treacă autostrada pe acolo prin cimitir, nu?

Pe acelaşi subiect

Localnică: Păi da, cum nu? Acolo-s mulţi pe colţul ăla şi unde să-i mai îngropăm de acolo? O autostradă n-ar fi bine.

Alin Serbanescu, purtător de cuvânt Ministerul Transporturilor: În acest moment facem nişte măsuri geo pentru a vedea exact pe ce zonă se poate construi viaductul, pentru că se va construi un viaduct în lungime de 100 de metri. Se va face un proiect tehnic şi după ce se vom avea toate aceste date, vom putea şti costurile şi durata lucrărilor. Trebuie să spun ca nu va fi afectat cimitirul. Este gândit proiectul în aşa fel încât viaductul respectiv să survoleze cimitirul.

Nu e singurul loc în care traseul are nevoie de schimbări

Din cauza alunecărilor de teren masive din localitatea Topa Mică, constructorul trebuie să modifice proiectul şi a venit cu o altă propunere.

Încă de la începutul lucrărilor, un deal a luat-o la vale şi continuă să fie instabil. Poate fi stabilizat prin piloţi foraţi, dar, spune constructorul, o soluţie mai simplă ar fi realizarea unui tunel de tip cut and cover, adică tuburile prin care vor trece maşinile să fie introduse în subteran prin săpături de la suprafaţă care, mai apoi, vor fi acoperite.

Ionuţ Ciurea: Studiul de fezabilitate nu a ţinut în teren, mai simplu spus. În aceste două zone, studiul de fezabilitate prevedea, trebuia o simplă, adică o săpătură, tăierea dealului mai pe româneşte.

Reporter: Mai sunt şanse să termine constructorul mai repede, aşa cum plănuia?

Ionuţ Ciurea: Şansele sunt din ce în ce mai mici. Problema este că în continuare Compania de Drumuri tergiversează luarea unei decizii în speţa asta, şi anume acceptarea celor două soluţii cu tot ceea ce implică treaba asta. Nu se asumă niciun fel de răspundere în Compania de Drumuri când vine vorba în special la adiţionarea contractelor şi la modificarea soluţiilor tehnice.

Costul pentru lotul de 30 de kilometri din Autostrada Transilvania se ridică în acest moment la 1,39 de miliarde de lei.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Evenimente » Lucrările la autostrada Cluj-Sălaj, îngreunate de un cimitir şi birocraţie. Constructorul vrea viaduct pe deasupra mormintelor, aşteaptă de 9 luni